۰ نفر

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

شورای شهر و شهرداری هزینه مبارزه با فساد را پرداخت می‌ کند

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبر: 633801
شورای شهر و شهرداری هزینه مبارزه با فساد را پرداخت می‌ کند

سروری گفت: مبارزه با فساد هزینه دارد و هزینه آن را پرداخت می‌کنیم و جمع‌آوری سازه پالادیوم و حمله به شهردار ناحیه ۳ هم نشان از عزم شورای شهر و شهرداری برای مقابله با فساد است.

اقتصادآنلاین - پرستو بهرامی‌راد؛ پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هفته سلامت اظهار کرد: باید از تمامی پرستاران و پزشکان که در دوران بیماری کرونا تلاش کردند تشکر کنم.

سروری با اشاره به هفته جهانی آزادی رسانه‌ها گفت: امروز در جهان همه چیز ابزاری شده است و آزادی مطبوعات هم دستمایه همین موضوع شده است و امروز نمی‌توان تصویری از سردار سلیمانی را در صفحات مجازی منتشر کرد و این نمونه‌ای از نبود آزادی است.

نایب رییس شورای شهر تهران با اشاره به حادثه به وقوع پیوسته برای شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ گفت: این موضوع نشان می‌دهد هدف گذاری شهرداری و شورای شهر درست بوده و مبارزه با فساد هزینه دارد و هزینه آن را پرداخت می‌کنیم و جمع‌آوری سازه پالادیوم هم نشان از عزم شورای شهر و شهرداری برای مقابله با فساد است.

او توضیح داد: وقتی در فضای مجازی برخوردهای تضعیف کننده را نسبت به پلیس انجام می‌دهیم اراذل و اوباش تقویت می‌شوند و همین موضوع منجر به حمله به شخصی خدوم می‌شود و از پلیس می‌خواهیم اقتدار را سرلوحه کار خود قرار دهند.

سرقت بزرگ از پایه‌های بتنی پل صدر 

ناصر امانی،‌ عضو شورای شهر تهران امروز در صحن شورا طی تذکری گفت: تذکر من به استناد بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف شوراها است که می‌گوید نظارت بر حسن اجرا امور مالی شهرداری، همه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و حفظ سرمایه دارایی‌هایی و اموال اختصاصی شهرداری جزو وظایف قطعی شورا است. من در تاریخ ۸اسفندماه سال گذشته در باره سرقت‌هایی از اموال عمومی شهر به ویژه پل حکیم تذکراتی را به شهرداری تهران داده و از شهرداری تهران درخواست کردم با تعامل و هماهنگی با فرمانده تهران بزرگ، عوامل سرقت را شناسایی و معرفی کنند که انشالله حتما در دست اقدام است. 

او ادامه داد: متاسفانه در ایام تعطیلات نوروز امسال یک سرقت بزرگ‌تر و پیچیده‌تری در پل طبقاتی صدر اتفاق افتاد و روکش تزریق بتن در تمام پایه‌های بزرگ پل صدر که ارتفاع آن خیلی بزرگ‌تر از پل قبلی است، به طور کامل به سرقت رفته است. که البته اطلاعی ندارم که چه اقدامی برای شناسایی این افراد صورت گرفته اما به هرحال این سرقت‌ها حکایت از تداوم سرقت‌های هوشمند، برنامه‌ریزی شده و القای ایجاد ترس و ناامنی در شهروندان دارد. 

این عضو شورا با بیان اینکه یک انگیزه‌ای فارغ از انگیزه‌های مالی پشت این اقدام وجود دارد، تاکید کرد: ایجاد و القای ناامنی و ترس به اعتقاد بنده در استفاده از تجهیزات شهری  از انگیزه‌های این سرقت‌ها بوده و گویی یک باند پشت این اتفاق است که متاسفانه به ایستگاه‌های بی‌آرتی نیز تسری پیدا کرده است. همچنین برخی از خانواده‌های معزز شهدا اعلام کردند تابلوهای مزار شهدا نیز در یکی از قطعات بهشت زهرا به طور کامل سرقت شده است. 

امانی اضافه کرد: در زمان بهره‌برداری از پل صدرشهردار وقت تهران یک تقسیم‌کاری صورت گرفت به طوری که حفاظت و نگهداری را به شهرداری منطقه یک سپرد، تامین منابع مالی بر عهده معاونت مالی و کنترل ایمنی هم بر عهده معاونت فنی و عمران باقی ماند. نمی‌دانم در دوره پنجم آیا این تقسیم کار تغییر کرده و در این دوره سیاست شهرداری تهران چیست اما به نظر می‌آید برای حفظ تاسیسات حیاتی و جلوگیری از سرقت‌های سازماندهی ‌شده حتما در سطح شهر تهران تدبیری اندیشیده شود و فکر‌ می‌کنم دست‌های پنهانی برای القای ترس و ناامنی در سطح شهر تهران وجود دارد سازمان‌های امنیتی و انتظامی باید وارد عمل شوند.

۲۵ تا ۴۰ درصد آب آشامیدنی تهران در مسیر انتقال، هدر می رود

نرجس سلیمانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ۲۵ تا ۴۰ درصد آب آشامیدنی تهران در مسیر انتقال هدر می رود و این بیش از کل مصرف آب برخی کشورهای جهان است، گفت: با توجه به بروز تنش آبی نیازمند مدیریت بهینه آبی هستیم و به جاست که شرکت خاکریز آب با اهتمام و توجه مدیران شهری و ساختارهای دولتی مرتبط و وزارت کشور، به اتفاق و در اسرع وقت ساختار موجود را ضمن بهینه سازی و ارتقاء، به شرکت مادر تخصصی یا سازمان مشترک تبدیل کنند.

نرجس سلیمانی ضمن تبریک هفته سلامت و گرامیداشت مقام والای شهدای مدافع سلامت متذکر شد: شهر تهران سالانه به دلیل عدم وجود سازوکار تعریف شده، شاهد از دست دادن سلامت و در برخی موارد جان شهروندان خویش است. 

او افزود: جدای از آلودگی هوا که موجب مرگ های روزانه است و هنوز راه حل مطمئن و امکان پذیری از جهت دو بعد اقتصادی و عملیاتی، برای آن به دست نیامده است و صرفا به شکل مسکن هایی عموما طبیعی به جنگ آن می رویم، سلامت و حفظ آن در بخش های مختلف می بایست در اولویت آنی قرار گیرد.

این عضو شورا خاطر نشان کرد: سالانه تعداد قابل توجهی از شهروندان کوچک تهران خصوصا در فصل تابستان به دلیل عدم تنظیم ساختار ممانعت کننده و حمایت کننده بر اثر غفلت یا مسامحه مجموعه های عرضی و طولی، از خانواده گرفته تا سازمان های برنامه ریزی کننده اوقات فراغت و همچنین کلیه مجموعه های دست اندرکار، جان خود را از دست می‌ دهند، لذا با توجه به فروکش کردن موج های کرونا و حرکت شرایط محیطی به سمت عادی سازی در کلیه مناطق شهری، توجه فوری به فرهنگ سازی و پاکسازی محیطی برای کودکان الزامیست.

او ادامه داد: همچنین با توجه به بروز تنش آبی نیازمند مدیریت بهینه آبی هستیم و به جاست که شرکت خاکریز آب با اهتمام و توجه مدیران شهری و ساختارهای دولتی مرتبط و وزارت کشور، به اتفاق و در اسرع وقت ساختار موجود را ضمن بهینه سازی و ارتقاء، به شرکت مادر تخصصی یا سازمان مشترک تبدیل کنند که لایحه روان آب جایگاه مناسبی برای طرح این موضوع است.

انتقاد عضو شورای شهر تهران از تاخیر در اطلاع رسانی تعطیلی مدارس پایتخت

 جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود، اظهار کرد: امروز شرایط آلودگی هوا در شرایط بسیار ناسالم وخطرناک  قرار گرفته و نیاز به تصمیمات ویژه در این زمینه داریم.

تشکری هاشمی ادامه داد: امروز ساعت 7.30 درباره تعطیلی مدارس ابتدایی اطلاع رسانی شد در حالیکه در این ساعت دانش‌آموزان در جلوی درب مدارس بودن و برخی مدارس درب را روی دانش آموزان باز نکردند و برخی والدین بلاتکیف ماندند.

وی با انتقاد از این نحوه اطلاع رسانی افزود: وقتی وضعیت هوا، سرعت باد و حجم ذرات معلق قابل پیش بینی است، تصمیم گیرندگان باید شب گذشته پیش بینی می کردند چون با این شرایط  عملا ما هم مدرسه را تعطیل کردیم و هم مردم را بلاتکلیف کردیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ستاد ملی سیاست هماهنگی مبارزه با گردو غبار در کشور وجود دارد  که عکس العمل ها و گزارش روشنی از این ستاد موجود نیست و مشخص نیست که برای این آلودگی چه کردند. بیان کرد: ما هنوز درباره منشا آلودگی و اقدامات پیشگیرانه ابهام داریم و سازمان محیط زیست باید درباره اثرات این شرایط اطلاع رسانی کند چون سلامت مردم بیش از هر چیزی ارزش دارد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: با توجه به اینکه در هفته سلامت قرار داریم باید در این موضوع هم عکس العمل لازم را داشته باشیم.

رییس سازمان صداو سیما پیگیر گزارش غیر واقعی‌‌‌ از قطع درختان منطقه ۱۷ باشد

 سوده نجفی عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تهران با بیان این‌که متاسفانه مجبور شدم مجدد در خصوص قطع غیر اصولی درختان در منطقه ۱۷تذکر دهم گفت: حدود دو‌ هفته گذشته نسبت به جابه‌‌جایی غیراصولی درختان در منطقه ۱۷در صحن تذکری را مطرح کردم.

او بیان کرد: هنوز تذکر بنده به صورت مکتوب به دست شهردار منطقه نرسیده بود، متاسفانه به جای این‌که به صورت مکتوب پاسخ تذکر را ارائه دهند، با خبرگزاری فارس مصاحبه کردند و همچنین با هماهنگی سازمان صداوسیما اقدام به تهیه بسته گزارش خبری کردند که در این بسته خبری نشانی از کارشناسی دقیق وجود نداشت و همه چیز به صورت مطلوب به تصویر کشیده شده بود و ‌سازمان ملی صدا و سیما هم چشمش را به روی حقیقت بسته و گزارش مورد نظر را در رسانه ملی پخش کرد.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: این‌که بنده از همینجا از رییس سازمان صدا و سیما می‌خوام شخصا این موضع را که چه کسی و با چه هدفی این گزارش را تهیه و پخش کرده است را پیگیری کند

نجفی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این اتفاق این است که بیش از ۱۰۸اصله درختی که به صورت غیراصولی ودر فصل نامناسب جا‌به‌‌جا شده است بر اساس بررسی‌ و بازدید کارشناسان بنده از درختان قطع شده در منطقه که به همراه کارشناس خبره و متخصص بازنشسته در این حوزه و کارشناس فضای سبز منطقه صورت گرفت مشخص شد ۷۲ اصله درخت در اجرای عملیات جابجایی خشک شده و ۲۱ اصله درخت نیز وضعیت مناسبی نداشته و به احتمال زیاد در آینده خشک خواهند شد.

این عضو هیات رییسه با اشاره به اینکه ۴۸ اصله درخت جا‌به‌جا شده و ۲۷ اصله درخت هم در وضعیت غیر مشخص قرار دارد خاطرنشان کرد: نکته مورد توجه دیگر این است که این‌درختان با وسیله مناسب جا‌به‌جا نشده و حتی برای سهولت در این امر شاخ و برگ سبز درختان هم هرس شده‌ است که مجموع این اتفاقات در منطقه‌ای که کمبود فضای سبز دارد فاجعه و بحران است.

۵۰ درصد جمعیت پایتخت مستاجر ۱۰ درصد از جمعیت تهران هستند

محمد آقامیری در شصت و دومین جلسه شورا، درخصوص بازدید از برنامه ساماندهی معتادان متجاهر متذکر شد: این قرارگاه از اول آذرماه کار خود را شروع کرده و مقرر شد ۲۲ هزار نفر از شهروندان افراد تحت تاثیر آسیب های اجتماعی، بین ۹ ماه تا یک سال  در آنجا نگهداری شوند و در این راستا برای آنها محل هایی برای اسکان در نظر گرفته شده که با نام های یاورشهر و شفق شناخته می شوند. 

او گفت: تا کنون حدود ۷ هزار نفر جمع آوری شده اند و لذا از کسانی که طرح را پیشنهاد داده و شروع کرده اند سپاسگزارم و از مدیریت شهری تقاضا دارم که این کار ادامه پیدا کند تا شهر از این شرایط ناهنجار نجات پیدا کند و دست کم نیمی از این آسیب دیدگان بتوانند به جامعه باز گردند.

آقامیری در ادامه با اشاره به وضعیت اجاره بها در شهر تهران متذکر شد: در تهران بر اساس آمار سال ۹۸ حدود ۴۳ درصد، مستاجر زندگی می کردند و این آمار در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

 او افزود: وزیر مسکن اعلام کرده بیش از ۶۰ درصد هزینه خانوار صرف مسکن می شود و هزینه اجاره ها ۱۰۰ درصد افزایش داشته است؛ این درحالیست که صاحبخانه های این مستاجرین کمتر از ده درصد جمعیت تهران هستند که عموما بدون در نظر گرفتن انصاف نرخ اجاره را بالا می برند.

حجت الاسلام آقامیری طی پیشنهادی مبنی بر این که دولت بر قیمت‌گذاری و اجاره بها نظارت داشته باشد گفت: در حال حاضر در یک محله یک مشاور املاکی نرخ تعیین می کند و هیچ نظارتی هم وجود ندارد.