۰ نفر

خطیب نماز جمعه قم: فشار اقتصادی توطئه دشمن است

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵
کد خبر: 633360
خطیب نماز جمعه قم: فشار اقتصادی توطئه دشمن است

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه امروز توطئه‌ اصلی دشمن، فشار اقتصادی به توده‌های مردم برای خسته و ناامید کردن آنها است، تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های حاکمیتی و مسئولان برای خنثی کردن این توطئه دشمن تلاش بی‌وقفه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، بیان کرد: شیطانی که در ماه رمضان در غل و زنجیر بود، اکنون آزاد شده و دزد سرمایه تقوا است که باید متوجه این موضوع باشیم.

وی گفت: همیشه در کنار جریان حق، جریان نفاق به طور پیچیده و خطرناک وجود داشته است؛ به همین خاطر در صدر اسلام جریان نفاق از مهمترین تهدیدهای داخلی در مقابل مسلمین بود و با گسترش اسلام در عصر پیامبر این جریان در ساختار جامعه اسلامی نفوذ بیشتری پیدا کرده بود.

خطیب جمعه قم با اشاره به این‌که راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت بالایی برخوردار بود، اظهار کرد: پیام راهپیمایی روز جهانی قدس این است که ملت و جوانان ایران بر معنویت و ضدیت با فساد و استکبار، پافشاری دارند و کسانی که با ولنگاری و بی‌اعتنایی به احکام دین مثل تظاهر به روزه‌خواری خواستند از مردم و جامعه معنویت‌زدایی کنند، راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

وی با بیان اینکه امروز توطئه‌ اصلی دشمن، فشار اقتصادی به توده‌های مردم برای خسته و ناامید کردن آنها است، تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های حاکمیتی و مسئولان برای خنثی کردن این توطئه دشمن تلاش بی‌وقفه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم تأکید کرد: سران محترم قوا و فعالان اصلی قوا برای رسیدگی‌ به ناهنجاری‌های اقتصادی و رفع موانع و آسیب‌ها قیام کرده و تصمیمات قاطعی گرفته و اجرایی کنند و اخلالگران اقتصادی را با اشد مجازات به جای خودشان بنشانند.

سعیدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز جهانی قدس، ابراز کرد: ایشان با تحسین از ایستادگی و شهامت کم‌نظیر ملت فلسطین، عملیات فداکاری جوانان فلسطینی را موجب ایجاد سپر دفاعی برای این کشور دانستند.

عضو مجلس خبرگان ضمن گرامیداشت هفته معلم عنوان کرد: از هنرهای استاد مطهری، توان پاسخگویی به شبهات به خصوص در جوان‌ها بود؛ تبیین اندیشه‌های شهید استاد مطهری یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین است. از دولت محترم نیز خواستاریم که دغدغه‌های معلمان عزیز را برطرف کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر همواره در تلاش است که وظایف بشردوستانه خود را در خدمت به حادثه‌دیدگان و نیازمندان به نحو احسن انجام دهد؛ پیوند و همدلی مردم به هلال احمر سبب تقویت این جمعیت مردم نهاد است.