۰ نفر

رسیدگی به ۲ سوال در دستور کار مجلس؛

امیر‌عبداللهیان به مجلس می رود

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۰۳
کد خبر: 633332
امیر‌عبداللهیان به مجلس می رود

وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سوال ۲ تن از نمایندگان به مجلس می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه روز(سه‌شنبه) هفته آینده برای پاسخگوی به سوالات 2 تن از نمایندگان در مجلس حضور خواهد یافت.

در یک مورد سؤال حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند از وزیر امور خارجه درباره حقابه ایران از رودخانه هیرمند مطرح است  که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در مورد بعدی سوال جلال محمودزاده نماینده مهاباد درباره اقدامات وزارت امور خارجه در مورد سد‌سازی‌های ترکیه و اثرات آن بر کشورمان رسیدگی خواهد شد.

اخیرا این سوالات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از وزیر امور خارجه مطرح شده که هر 2 نماینده از توضیحات آقای امیرعبداللهیان قانع نشده در نتیجه وزیر، هفته آینده در جلسه علنی حاضر و به سوالات آنها در حضور نمایندگان پاسخ خواهد داد.

طبق ماده 207 آیین‌نامه داخلی مجلس، هر نماینده می‌تواند راجع به مسائل داخلی و خارجی کشور از وزیر مسئول درباره وظایف او سؤال کند البته سؤال باید کتبی و صریح بوده و در فرم مخصوص که هیأت رییسه تهیه می‌نماید توسط نماینده تنظیم و به هیأت رییسه تسلیم شود.

هیأت رییسه موظف است سؤال را فوری به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارسال کند و کمیسیون موظف است حداکثر ظرف پانزده ‌روز پس از وصول سؤال، جلسه‌ای با حضور وزیر و سؤال‌کننده تشکیل دهد و با استماع نظرات سؤال‌کننده و وزیر و بررسی‌های لازم، به موضوع رسیدگی کند.

در نهایت چنانچه سؤال‌کننده، توضیحات وزیر را قانع‌کننده نداند، کمیسیون با تعیین قلمرو «ملی» یا «منطقه‌ای» سؤال، بلافاصله نسبت به ارجاع سؤال ملی به هیأت رییسه جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی اقدام می‌کند.