۰ نفر

پیام نوروزی احمدی‌نژاد؛

انقلاب نکردیم که دیگران از ما بترسند یا وحشت کنند

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبر: 622313
انقلاب نکردیم که دیگران از ما بترسند یا وحشت کنند

احمدی نژاد گفت : برخوردهای سیاسی و سیاسی کاری و تلاش برای کسب قدرت و ارعاب ملت ها، هیچوقت در برنامه ملت ایران نبوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دولت بهار، احمدی نژاد در پیامی که در طلیعه قرن پانزدهم هجری قمری و به مناسبت آغاز سال نو فرستاد، از نوروز به عنوان موسم دوستی، اندیشه ورزی، بازگشت به فلسفه خلقت انسان، بازیابی دوستی ها و محبت ها و وصل ها یاد کرد و با اشاره به تقارن نوروز و میلاد حضرت مهدی(عج) گفت: ملت ایران در طول تاریخ، همواره به دنبال ارزش ها، کمالات انسانی، آزادی، عدالت، کرامت، صلح، امنیت، برادری و رفاه برای همه انسان ها بوده است و امام عصر(ع) پرچمدار این ارزش هاست و آنها را برای همگان به ارمغان خواهد آورد.

احمدی نژاد سال ۱۴۰۰ را برای ملت ایران پرفراز و نشیب و همراه با سختی های فراوان و تحت فشارهای گوناگون اقتصادی ، سیاسی و روحی توصیف کرد و گفت: علی‌رغم ثروت کم نظیر طبیعی که خداوند به سرزمین ما هدیه کرده است و علی‌رغم استعدادهای شگرف انسانی در ایران، متاسفانه مشکلات و نابسامانی های متعددی در مقابل ملت ایران قرار دارد.

خادم ملت ایران ریشه مشکلات کشور و پیدایش مفاسد، فاصله طبقاتی، فقر،یاس و جدایی میان انسانها را به تمرکز ثروت و قدرت و کنارگذاشته شدن عموم مردم از صحنه های تصمیم گیری و اداره جامعه مربوط دانست و افزود: تا زمانی که ثروت و قدرت کشور متمرکز است، فساد نیز وجود خواهد داشت و هر روز گسترده تر و فاصله طبقاتی روزافزون می شود، فقر توسعه پیدا می کند و فاصله ما تا آرمان ها و تا یک زندگی سعادتمند مورد نظر مردم، بیشتر می شود.

وی راه حل مشکلات را در بازگشت ثروت و قدرت به مردم دانست و گفت: همه چیز، از جمله ثروت، قدرت و حاکمیت، متعلق به مردم است. فرصت ها، ارزش ها، آرمان ها، دین و مذهب، همه چیز برای انسان ها و سعادت آنهاست و راهش این است که ملت ها قدرتمند و برخوردار شوند. یعنی آن ثروتی که خدا قرار داده، در اختیار مردم قرار بگیرد. اگر عدم تعادل ایجاد شد و ثروت به یک طرف و فقر به طرف دیگر، قدرت و اختیار به یک طرف و ضعف و حرمان به طرف دیگری رفت، ما نمی توانیم یک کشور قوی، پیشرفته و مرفه داشته باشیم. امیدوارم ثروت و قدرت نه تنها به مردم، بلکه به کل ملت های جهان بازگردد.

احمدی نژاد جنگ ها، درگیری ها، تهدیدها، تلاطم ها و فقر گسترده و وحشتناک حاکم در جهان را نتیجه تمرکز ثروت و قدرت در دست عده ای از انسانهای ناصالح دانست و گفت: سرمایه داران و فاسدان جهانی، انبارهای اسلحه را پر کرده اند، مراکز تصمیم گیری جهانی را در اختیار گرفته اند و به اعتبار اینکه اسلحه و قدرت دارند، راجع به سرنوشت ملت ها تصمیم می گیرند، جنگ راه می اندازند، تحمیل و تهدید می کنند، فشار می آورند، محاسبات جهانی را تنظیم و بر ملت ها تحمیل می کنند.

محمود احمدی نژاد