۰ نفر

مخالفت نماینگان با ادغام معاونت های پارلمانی

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
کد خبر: 617593
مخالفت نماینگان با ادغام معاونت های پارلمانی

عضو هیات رییسه مجلس بیانیه ۲۴۰ نماینده مجلس خطاب به رییس جمهور درباره موضوعات بین دولت و مجلس و معاونت‌های پارلمانی وزارتخانه ها را قرایت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، سید محسن دهنوی در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه 14 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی  بیانیه 240 نفر از نمایندگان خطاب به رییس جمهور درباره موضوعات بین دولت و مجلس و معاونت‌های پارلمانی وزارتخانه ها را قرایت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب رییسی

رییس جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت؛

همان طور که مستحضرید در شرایط فعلی که از نظر فکری، گفتمانی و سیاسی با رویکرد مشترک و با اصول قابل قبول میان دولت و مجلس ارتباط، تعامل، تفاهم و هم صدایی وجود دارد، نمایندگان محترم انتظار دارند دولت همه توان خود را برای برطرف کردن مشکلات انباشته شده و ناخرسند کننده دهه 90 در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کار گیرد.

زمزمه ادغام معاونت پارلمانی وزارتخانه‌ها و تقلیل ساختار سازمانی معاونت‌ها به مرکز در برخی وزارتخانه‌ها به بهانه کوچک‌سازی دولت یا ایجاد ساختار سازمانی جدید یک اقدام نسنجیده است و شایبه تقابل دولت با نمایندگان ملت را در اذهان عمومی پررنگ می‌نماید. علاقمندان دولت سیزدهم نگرانند که این دولت معاونتی را که به تحرک دولت انقلابی کمک می‌کند وادار به حذف و ساختار سازمانی آن را تنزل نماید.

تجربه تلخ تقلیل جایگاه سازمانی معاون پارلمانی در یکی دو وزارتخانه سبب بروز مشکلاتی در ارتباط نمایندگان مجلس با آن وزارتخانه شده است به نحوی که معاونت‌های آن وزارتخانه امور مجلس را هم تراز خود ندانسته و در پیگیری مکاتبات مردمی انجام شده از سوی نمایندگان مردم در آن وزارتخانه بسیار ضعیف عمل نموده‌اند.

لذا تقاضا می‌شود ضمن جلوگیری از هرگونه ادغام معاونت حقوقی نسبت به حفظ جایگاه معاونت حقوقی و امور مجلس در ساختار سازمانی تمام وزارتخانه‌ها اقدام مقتضی به عمل آید.