۰ نفر

برکناری افرادی که در برابر طرح آزادسازی ساحل مقاومت کنند

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۱۰
کد خبر: 613083
برکناری افرادی که در برابر طرح آزادسازی ساحل مقاومت کنند

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: رییس دستگاهی که در برابر دستورات قانونی رییس‌جمهور مقاومت کند، از کار برکنار و رییس دستگاه ملی هم به بازرسی ریاست‌ جمهوری معرفی می‌ شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفتگویی درباره ناقص ماندن کار رهاسازی حریم ۶۰ متری دریا در سواحل جنوب کشور، گفت: بین استان‌های شمالی و جنوبی کشور تفاوت‌هایی وجود دارد، در استان‌های شمالی میزان تراکم جمعیت بیشتر از استان‌های جنوبی است و دستور رئیس‌جمهور ناظر بر رفع تصرفات بخش دولتی و اجتناب‌پذیر است.

وی افزود: آزادسازی تصرفات بخش خصوصی در استان هرمزگان شروع شده است و بخش اندکی از دستگاه‌های اجرایی تصرفاتی دارند که براساس پیگیری‌ها تا چند روز آینده این بخش‌ها رفع تصرف می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: تصرفات بخش دولتی به دو بخش تقسیم می‌شود، بخش اول تصرفات تفریحی - اداری است که برطرف شده است و در استان‌های شمالی تقریباً صددرصد رفع تصرف انجام شد، بخشی از تصرفات دستگاه‌های اداری و سایر دستگاه‌های نظامی و انتظامی در راستای مأموریت ذاتی آن‌ها در صیانت از مرزها و تولید می‌باشد و بخش دوم در اختیار مردم است که آزادسازی تصرفات بخش خصوصی در استان هرمزگان شروع شده است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: رئیس دستگاهی که بخواهد در برابر دستورات قانونی رئیس‌جمهور مقاومت کند، حتماً با او برخورد قانونی انجام می‌شود، بر این اساس رئیس دستگاه محلی از کار برکنار و رئیس دستگاه ملی هم به بازرسی ریاست‌جمهوری معرفی می‌شود.