۰ نفر

علی اکبر کریمی عضو فراکسیون ایثارگران مجلس؛

گزارش نهایی کمیسیون تلفیق بودجه بنیاد شهید را نصف کرد

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱
کد خبر: 610081
گزارش نهایی کمیسیون تلفیق بودجه بنیاد شهید را نصف کرد

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از هیئت رییسه خواست به موضوع تغییر گزارش کمیسیون تلفیق درمورد لایحه بودجه ورود کرده و بودجه بنیاد شهید را به طور کامل اختصاص دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر کریمی با انتقاد از تغییر گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه گفت: کمیسیون تلفیق مقرر کرد که چهل هزار میلیارد تومان به بنیاد شهید برای حل مشکلات ایثارگران و پرداخت معوقات آنها اختصاص یابد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : این بودجه برای پرداخت معوقات ایثارگران و بهبود کیفیت مراقبت های پزشکی آنها اختصاص داده شده بود که متاسفانه در گزارش نهایی کمیسیون تلفیق به ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

وی از هیئت رییسه مجلس خواست این موضوع را به صورت جدی بررسی کرده و بودجه ۴۰ هزار میلیاردی را به صورت کامل به بنیاد شهید اختصاص دهد تا بار کوچک از دوش ایثارگران برداشته شود.

در حالیکه که در خبرها آمد در کمیسیون تلفیق سهم بنیاد شهید از فروش سهام ۴۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده بود و طبق گفته اعضای کمیسیون  به دلیل همین افزایش مبلغ فروش سهام در بودجه از ۹۰ هزار میلیارد به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که در نسخه چاپی ۲۱ بهمن کمیسیون تلفیق نیز همین اعداد و ارقام چاپ گردید در کمال تعجب و در اقدامی خارج از قاعده، در نسخه جدیدی که دیروز و بدون تصویب اعضای کمیسیون تلفیق برای ارائه به صحن علنی آماده شده سهم خانواده ایثار به نصف مبلغ قبلی و ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.