۰ نفر

مجلس با فوریت قانون به کارگیری سلاح را بررسی می کند

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱
کد خبر: 607723
مجلس با فوریت قانون به کارگیری سلاح را بررسی می کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قانون استفاده از سلاح در حین ماموریت با توجه به اینکه ۲۷ سال پیش تصویب شده دارای ایراداتی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود عباس زاده مشکینی گفت: نشستی برای بررسی قانون سلاح در کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور مسئولان ناجا، وزارت اطلاعات، بسیج و معاون امنیتی وزارت کشور برگزار شد. پس از تصویب اصلاحیه، این قانون در کمیسیون، به فوریت به صحن مجلس ارسال می‌شود.

به گفته عباس‌زاده قانون استفاده از سلاح در حین ماموریت توسط ماموران مصوب سال ۱۳۷۳ است که با توجه به اینکه ۲۷ سال پیش تصویب شده دارای ایراداتی است. کمیسیون امنیت ملی مجلس برای تامین امنیت کشور و با توجه به شهادت رسیدن نیروی وظیفه ناجا در شیراز اقدام به اصلاح این قانون کرده است.

پنج شنبه هفته گذشته سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر در منطقه بیدزرد شهر شیراز در درگیری با یکی از اراذل و اوباش بر اثر اصابت قمه به گلو به شهادت رسید.

انتشار تصاویر شهادت این مامور نیروی انتظامی موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی و واکنش‌ مسئولان شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد دولت یک لایحه در رابطه با ترمیم قانون استفاده از سلاح اوایل سال به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کرده بود. ناجا هم یک پیش‌نویس به کمیسیون امنیت ملی فرستاده تا با تلفیق این دو به یک پیش‌نویس جدید در رابطه با قانون استفاده از سلاح به تصویب برسیم.

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس احتمالاً بررسی این قانون چند جلسه‌ای در کمیسیون امنیت ملی زمان ببرد تا یک کار کارشناسی و تحقیق شده بر روی قانون استفاده از سلاح انجام شود.

رییسی رییس جمهور هم روز گذشته با اشاره به شهادت شهید رنجبر تاکید کرد مقابله با اشرار و کسانی که جان و ناموس مردم را به خطر می‌اندازند یک ضرورت است و از نظر حقوقی و قضائی از اقدامات پلیس نیز پشتیبانی شود.

به گفته رییس جمهور باید با اشرار مقابله کرد زیرا آنها با شرارت امنیت مردم را به خطر می‌اندازند.