۰ نفر

مردم سوال می کنند چرا با ورود «مجلس انقلابی» سفره آنها کوچک تر شد؟

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲
کد خبر: 606380
مردم سوال می کنند چرا با ورود «مجلس انقلابی» سفره آنها کوچک تر شد؟

یک فعال سیاسی اصولگرا بر این باور است کسانی که سابقه اجرایی بلندمدت دارند می‌توانند در مجلس بسیار تاثیرگذار ظاهر شوند.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، عیار پایین نمایندگان مجلس در دو دوره اخیر این سوال را ایجاد کرده که شاید تکیه بر لیست‌های انتخاباتی تنها به نفع جریانات سیاسی تمام شود و هیچ خروجی محسوسی برای مردم و زندگی آنها نداشته باشد.

البته تاکید بر لیست‌های انتخاباتی آسیب‌هایی را برای جریانات سیاسی نیز داشته است. برای مثال در داستان پرحاشیه ورود اصولگرایان به مجلس یازدهم بخشی از نیروهای سنتی و باسابقه این جریان در نتیجه زدوبندهای لحظات آخری، از فهرست نهایی ائتلاف نیروهای انقلاب بیرون ماندند.

در همین رابطه ابوالفضل قناعتی می‌گوید؛ مجلس یازدهم با ترکیبی کار خود را آغاز کرده که می‌تواند بر اساس ظرفیت موجود در کشور کمی تغییر در وضعیت بد اقتصادی ایجاد کند.

او تأکید می‌کند؛ انتظارات مردم و رهبر انقلاب از مجلس انقلابی بسیار بالا است و آنها باید به گونه‌ای در سال آینده عمل کنند که مردم نسبت به اصولگرایان و شاکله مجلس یازدهم خوشبین شوند.

اصولگرایان در سال ۹۸ به دنبال انتخابات پرشور بودند

ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در خصوص فعالیت زودهنگام بخشی از اصولگرایان برای حضور قوی در انتخابات مجلس در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: در زمان انتخابات سال ۹۸ جریان اصولگرا تصمیم گرفت در چندین شاخه با اتکا به نیروهای جوان و باتجربه آن هم با تمام ظرفیت خود تلاش کند تا علی‌رغم وجود فضای بدبینی جامعه به انتخابات که حاصل عملکرد دولت دوازدهم بود، مردم را به شرکت در پای صندوق‌های رأی ترغیب کند.

وی تأکید کرد: تعدد چند لیست از سوی اصولگرایان در سال ۹۸ نشان از آن داشت که این جریان تصمیم ندارد تنها بر یکسری افراد تأکید کند و جامعه را در مواجهه با چندین لیست با سلایق مختلف در ذیل جریان اصولگرا قرار داد.

فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی برای دولت ترمز ایجاد نکند

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص برخی تحرکات انتخاباتی اصولگرایان، عنوان داشت: آشنا کردن مردم با اندیشه‌ها مختلف جریان اصولگرا از هم اکنون برای مشارکت بیشتر ایشان در انتخابات سال ۱۴۰۲ امری پسندیده است، اما این دست فعالیت‌های سیاسی نباید خللی در حرکت دولت فعلی و جریان سیاسی وجود ایجاد کند.

قناعتی بیان داشت: امروز شاهد اراده دولت برای بهبود وضعیت کشور به خصوص در بخش اقتصاد هستیم، به همین دلیل فعالیت‌های سیاسی اصولگرایان خواه از سوی برخی تشکل های سیاسی اصولگرا چون جامعه اسلامی مهندسین نباید به گونه‌ای باشد که در میان مردم ایجاد یأس کند و بر روند خدمت‌رسانی دولت تأثیر بگذارد.

برخی سیاسیون با نیات انتخاباتی دست به تخریب دولت می‌زنند

این عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: برخی از سیاسیون گاهی با نیات انتخاباتی دست به تخریب برخی فعالیت‌های انجام شده از سوی دولت یا حاکمیت می‌زنند که جریان اصولگرا باید مراقب باشد تا در فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی چنین افرادی ایفای نقش نکنند.

مجلسی‌ها شبانه‌روز برای مردم خدمت کنند

وی در مواجهه با این پرسش که آیا عملکرد مجلس یازدهم در دو سال اخیر می‌تواند مردم برای اعتماد دوباره به لیست‌های اصولگرایان ترغیب کند، اظهار داشت: مجلس یازدهم یک مدال بسیار خوب در ابتدای کار از مقام معظم رهبری دریافت کرد که همین نگاه ویژه ایشان به نمایندگان فعلی وظیفه آنها را بسیار سنگین می‌کند و آنها باید برای رضایت رهبر انقلاب و مردم به صورت شبانه‌روزی کار و خدمت‌رسانی کنند.

قناعتی بیان داشت: اگر منصفانه به وضعیت کشور و فشارهای مختلف نگاه کنیم، دست مجلس شورای اسلامی برای خدمت‌رسانی کمی بسته است، اما با همین اختیارات موجود؛ نمایندگان فعلی می‌توانستند عملکرد بهتری از خود به جا بگذارند.

وی گفت: اعضای پارلمان باید پویاتر عمل کنند، و با نظارت دقیق‌تر بخشی از مشکلات موجود در جامعه را حل و فصل و یا کمرنگ کنند.

مردم با معیار سفره خود از مجلس رضایت ندارند

قناعتی با اشاره به نگاه مردم به مجلسی‌ها، ابراز داشت: مردم عملکرد مجلس را با سفره خود مقایسه می‌کنند و همان نارضایتی‌هایی که نسبت به دولت روحانی داشتند، به مجلس یازدهم تسری می‌دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: مردم از برخی مسائل پشت پرده کشور بی‌خبر هستند و اطلاع کاملی از وضعیت بد اقتصادی پیش آمده به دلیل برخی فشارهای خارجی ندارند، به همین مجلس فعلی را همچون مجلس دهم ناکارآمد و بی‌توجه به وضعیت معیشت خود فرض می‌کنند. آنها با خود می‌گویند چرا با ورود «مجلس انقلابی» وضعیت سفره معیشتی آنها بدتر شد.

نمایندگان جوانی که هیجانی عمل می‌کنند

قناعتی در خصوص برخی هیجانات موجود در میان مجلسی‌ها، اظهار داشت: بنده یکی از مدافعان جوانگرایی هستم، اما بر این باورم که یک جوان باید تمام توان خود را در بخش‌های اجرایی به کار بگیرد و نباید هیجان و انگیزه جوانی او در بخش مهمی همچون قوه قانونگذار در کشور به کار گرفته شود.

وی تأکید کرد: یک نماینده مجلس باید حداقل ۲۰ سال کار اجرایی کرده باشد تا بر اساس تجارب خود بتواند در جایگاه تصمیم‌گیری و قانونگذاری قرار بگیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا ابراز داشت: بخشی از جوانان حاضر در پارلمان سابقه اجرایی ندارند و باید از ظرفیت آنها در وزارتخانه‌های مختلف استفاده می‌شد. قطعا نگاه رهبر انقلاب به مقوله جوانگرایی نیز بهره‌گیری از آن دسته از جوانانی است که در جایگاه مسئولیتی خود بتوانند مثمر ثمر واقع شود.

قناعتی در پایان گفت: بنده امیدوارم در مجلس دوازدهم کسانی حاضر شوند که با کمیسیون‌های تخصصی متبوع خود از نظر تخصص و تجربه ارتباط کاملا منطقی داشته باشند.