۰ نفر

وزیرکشور: ممکن است دز سوم واکسن کرونا الزامی شود

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۴
کد خبر: 605997
وزیرکشور: ممکن است دز سوم واکسن کرونا الزامی شود

احمد وحیدی گفت: درصد مراجعه برای دز سوم بسیار کمتر از انتظار است و احتمالا ناچار شویم که در مدیریت هوشمند یه دز سوم واکسن را الزامی کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، احمد وحیدی وزیر کشور صبح ظهر امروز(سه شنبه) در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوعات مطرح در جلسه امروز قرارگاه در مورد امیکرون و تشریح آن بود.

وی افزود: آمارهای وزارت بهداشت نشان از رشد مبتلایان است و تعداد مراجعات بیماران شده است و یکی از عوامل مهم این رشد عدم اعمال مقررات بهداشتی برشمرده شده است.

وحیدی تصریح کرد: در همین راستا قبلا از مردم و اصناف و ادارات خواسته شده بود که پروتکل های بهداشتی رعایت شود ولی می‌بینیم بحث ماسک در خیلی جاها رعایت نمی‌شود و اجتماعات شکل می گیرد.

وی افزود: درصد مراجعه برای دز سوم بسیار کمتر از انتظار است و احتمالا ناچار شویم که در مدیریت هوشمند یه دز سوم واکسن را الزامی کنیم و این نیازمند مصوبه ستاد ملی کرونا هست.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درمورد برگزاری فردی یا موتوری راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: هنوز تصمیم نهایی برای برگزاری فردی ۲۲ بهمن گرفته نشده اما مانعی برای راهپیمایی موتوری نیست ولی ستاد ملی مقابله با کرونا باید در مورد برگزاری فردی راهپیمایی ۲۲ بهمن تصمیم بگیرد.

وحیدی افزود: در جلسه امروز منابع مورد نیاز وزارت بهداشت مورد بحث و گفتگو واقع شد و بنا شد تا مطالبات بیمارستان‌ها را هرچه سریع‌تر از طرف سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه برای ادامه کارشان تأمین شود.

وحیدی همچنین درمورد کیفیت برگزاری مدارس بیان داشت: اگر در یک مدرسه خاص تعداد زیادی از مبتلایان به کرونا مشاهده شد باید استانداران طبق مدت مشخص آن مدرسه را تعطیل کنند.

وزیر کشور همچنین به محدودیت تجمعات مردمی پرداخته و گفت: مصوب شده که حداکثر 20درصد ظرفیت فضا مجاز به تجمع هستند ولی هنوز ابلاغ آن صادر نشده و از زمان ابلاغ قابل اجرا هست.