۰ نفر

رییس جمهور؛

ایران مذاکرات وین را «بسیار جدی» می‌گیرد

۱ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۳
کد خبر: 601984
 ایران مذاکرات وین را «بسیار جدی» می‌گیرد

رییس جمهور ایران در مصاحبه‌ای با تلویزیون راشاتودی به مسئله مذاکرات احیای برجام در وین پرداخت و گفت: ایران این مذاکرات را «بسیار جدی» می‌گیرد. رییسی همچنین تأکید کرده که امتناع آمریکا از عمل به تعهدات خود مانع برای از سرگیری اجرای کامل برجام است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رییس جمهور ایران در مصاحبه‌ای با تلویزیون راشاتودی با بیان اینکه سردار سلیمانی به جامعه اسلام تعلق داشته بر ضرورت محاکمه عاملان ترور ایشان تأکید کرد.

حجت الاسلام «سید ابراهیم رییسی»، رییس جمهور ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با تلویزیون راشاتودی بر ضرورت محاکمه قاتلان سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد.

وبگاه شبکه خبری راشاتوی نوشته رییسی دراین مصاحبه که پنجشنبه پخش شد گفت: «سلیمانی تنها متعلق به مردم ایران نبود او به جامعه مسلمانان تعلق داشت.»

او در ادامه تصریح کرد: «البته همه مردم، اعم از مسلمان و غیرمسلمان احترام زیادی برای کارهای او قائلند زیرا می‌دانند که او قادر بود مردم را از حملات دشمنان بشریت یعنی داعش و گروه‌های تکفیری نجات دهد.»

رییس جمهور ایران در ادامه تأکید کرد هدف سردار سلیمانی از حضور در عراق و سوریه «مبارزه با تروریسم بود. او برای نجات دادن جان انسان‌ها در آنجا بود. همه در دنیا این را می‌دانند. بنابراین، قاسم سلیمانی قهرمان است.»

رییسی در گفت‌وگو با راشاتودی گفت: «کسانی که مرتکب چنین جنایت بزرگی می‌شوند و به آن اعتراف می‌کنند مسلماً باید در دادگاه مجازات شوند. وعده محافظت از مظلومان و مجازات ظالمان، وعده‌ای صادق است و مطمئناً محقق خواهد شد.»

رییس جمهوری ایران در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله مذاکرات احیای برجام در وین پرداخته و گفته ایران این مذاکرات را «بسیار جدی» می‌گیرد. رییسی همچنین تأکید کرده که امتناع آمریکا از عمل به تعهدات خود مانع برای از سرگیری اجرای کامل برجام است.

او تصریح کرد: «چیزی که تا به حال شاهد آن بوده‌ایم نقض تعهدات از سوی آمریکایی‌ها بوده است. آمریکا رسماً این توافق را نقض کرده است.» رییس جمهور ایران به علاوه یادآوری کرده که سه کشور اروپایی حاضر در برجام هم به تعهداتشان ذیل برجام عمل نکرده‌اند.

 رییسی تأکید کرد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۵ بار اعلام کرد که ایران تعهداتش را اجرای کرده و به آنها پایبند بوده است. بنابراین ما تعهداتمان را اجرا کرده‌ایم اما آنها تعهداتشان را نقض کرده‌اند. آنها باید به وظایفشان عمل کنند. ما چیزی را زیر پا نگذاشته‌ایم.»

رییسی به راشاتودی گفت: «چنانچه طرف‌ها آماده رفع تحریم‌ها باشند زمینه برای رسیدن به توافق بر سر مسائل هسته‌ای کاملاً فراهم است.»