۰ نفر

رییس جمهور؛

فقر و بیکاری در هرمزگان پذیرفتنی نیست

۲۳ دی ۱۴۰۰، ۸:۵۳
کد خبر: 599201
فقر و بیکاری در هرمزگان پذیرفتنی نیست

رییس جمهور ایران اسلامی گفت: هرمزگان یک استان اقتصادی با ظرفیت های بالقوه در تمامی حوزه ها است و فقره و بیکاری در این استان پذیرفتنی نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سید ابراهیم رییسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس در جمع خبرنگاران بیان داشت: توفیقی برای بنده و همکارانم است که امروز به بندرعباس آمده‌ایم. شکل گرفتن این استان برابر با مقاومت در مقابل متجاوزان بوده است. تاریخ این استان همراه با ایستادگی، مقاومت و شجاعت این مردم ثبت شده است.

وی عنوان کرد: قبل از سفر وضعیت استان هرمزگان توسط کارشناسان و گروه های اعزامی بررسی شد. با نماینده ولی فقیه در هرمزگان، کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی مشورت شد.

به گفته رییسی، هرمزگان یک استان اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و دریایی است و با این شرایط فقر و بیکاری پذیرفتنی نیست. باید اقتصاد دریا محور، گردشگری دریایی فعال شود. با تلاش‌های استاندار و مدیران شاهد فقر و بیکاری در استان نباشیم.

سید ابراهیم رییسی افزود: این ظرفیت ها می تواند در حوزه های مختلف اقتصادی استان از جمله گردشگری ، صنعت و معدن  فعال شود تا در هرمزگان شاهد فقر و بیکاری نباشیم.

وی بیان داشت: امروز توفیقی است برای بنده و همکارانم که در استان هرمزگان و شهر بندرعباس هستیم . این منطقه همراه با مقاومت و ایستادگی مردم آن در مقابل متجاوزان بوده و تاریخ، این استان را  همراه با ایستادگی، مقاومت، شجاعت و شهامت این مردم، ثبت کرده است.

رییس جمهور اظهارداشت: بنده برای استان هرمزگان گفته بودم که برای آن یک بررسی های مقدماتی انجام شود و در این راستا هیات هایی اعزام شدند و وضعیت این منطقه مرزی را بررسی کردند . همچنین با مشورت نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و مدیران استان و همچنین فعالان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در استان نیازهای استان شناسایی شد.

آیت الله رییسی ادامه داد: امنیت بسیار خوبی که در هرمزگان وجود دارد ،خلیج فارس را هم امن کرده است که باید از نیروهای مسلح این استان صمیمانه تشکر کرد که حفظ امنیت دریا و زمین و هوا را همواره تضمین کردند و حضور آگاهانه و با بصیرت شان در عرصه های مختلف توانسته است این استان و منطقه را و خلیج فارس را امن کند.

وی ابرازداشت: در پرتوی این امنیت می شود هر نوع سرمایه گذاری در این استان را برای همه سرمایه گذاران تضمین کرد و با سرمایه گذاری ارزشمندی که ان شاء الله در این استان شکل بگیرد خیلی از توسعه یافتگی ها اتفاق می افتد. این استان انشاء الله با برنامه ریزی های صورت گرفته و طرح هایی که وجود دارد بتواند گام های موثری را  بردارد و مردم عزیزمان به‌ویژه فعالان اقتصادی و اجتماعی احساس کنند که تفاوتی در این رابطه صورت گرفته است.