۰ نفر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

زیاده خواهی آمریکا و عدم استقلال اروپا مذاکرات را به لبه پرتگاه می برد

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۵
کد خبر: 590532
زیاده خواهی آمریکا و عدم استقلال اروپا مذاکرات را به لبه پرتگاه می برد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچه مذاکرات و گفت و گوهای وین را به لبه پرتگاه می‌برد، زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها و عدم استقلال سیاسی است که اروپایی‌ها در مذاکرات از خود نشان می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم عزیزی درباره بیانیه اخیر ۳ کشور اروپایی و ادعای عدم جدیت تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران همواره در مذاکرات با عزم و اراده جدی و قوی وارد شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس افزود: ورود تیم مذاکره کننده به مذاکرات با اراده جدی به این معناست که از همه منافع ملت ایران به عنوان وظیفه مهم مراقبت و مواظبت کنند و آن را به عنوان رسالتی بر دوش خود احساس کرده‌ و بر همین مبنا هم عمل کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باید به این واقعیت رسیده باشند که عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی در مذاکرات و تلاشها و اقداماتی که انجام می دهد، به معنای باج‌دهی و پاسخ به زیاده‌خواهی نظام سلطه نیست.

وی ادامه داد: آنچه اکنون مذاکرات را ـبه عبارتی که آنها به‌کار می‌برندـ به لبه پرتگاه می‌برد زیاده‌خواهی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها و عدم استقلال سیاسی است که اروپایی‌ها در مذاکرات از خود نشان می‌دهند. اگر اروپایی‌ها استقلال داشته باشند و مستقلانه فکر و عمل کنند همه مشکلات حل می‌شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها حسابشان جدا است و به هیچ عنوان طرف مذاکره با جمهوری اسلامی ایران نیستند اما اگر اروپایی‌ها رویکرد مستقلانه‌ای در مذاکرات داشته و تلاش کنند با اعتمادسازی جلو بیایند جمهوری اسلامی همواره این آمادگی را داشته است که برای کسب نتیجه مناسب به مذاکرات بیاید.

وی درباره ایران و آژانس درباره سایت تسای کرج گفت: این توافق گامی مثبت همکاری بیشتر سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و دولت هم باید در این زمینه براساس قانون لغو تحریم‌ها و ماده ۶۱ پروتکل، اقدام کند.