۰ نفر

رییس مجلس شورای اسلامی:

اردوغان به تهران می‌ آید

۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۸:۵۰
کد خبر: 588722
اردوغان به تهران می‌ آید

محمدباقر قالیباف از سفر رییس‌جمهور ترکیه به تهران خبر داد.

به گزارش اقتصاد به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف گفت: امیدواریم سند جامع همکاری‌های ایران و ترکیه در سفری که رییس جمهور این کشور به ایران دارد، نهایی شود زیرا موجب ایجاد رونق بیشتر در مسائل اقتصادی می‌شود.

 محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی جمعه شب (۱۹ آذر ماه) در بدو ورود به تهران پس از پایان سفر دو روزه خود برای حضور در شانزدهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: این سفر به مدت دو روز و به دعوت رییس مجلس ترکیه برای شرکت در شانزدهمین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صورت گرفت.

رییس قوه مقننه با یادآوری اینکه در این سفر ملاقات‌های چند جانبه‌ای بخصوص با رییس مجلس ترکیه صورت گرفت، ادامه داد: دستور جلسات این اجلاس متمرکز به موضوع افغانستان و مهاجرین با توجه به شرایط سختی که در افغانستان با سرد شدن هوای زمستان وجود دارد و موضوع فلسطین بود.

قالیباف با بیان اینکه اجلاس به مدت دو روز برگزار و تصمیم های خوبی در آن گرفته شد، توضیح داد: در کنار این اجلاس ملاقاتی با رییس جمهوری ترکیه در خصوص همکاری‌های تجاری، سیاسی، فعالیت‌های بیشتر و بالا بردن سقف تجارت دو کشور انجام شد.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآورشد که در سفر قبلی وزیر خارجه ترکیه به تهران، بحث مربوط به توافقنامه و سند جامعی در روابط دو جانبه صورت گرفت که امروز در این خصوص با آقای اردوغان مباحثی مطرح شد.

وی ادامه داد: به زودی رییس جمهوری ترکیه سفری به تهران خواهند داشت که امیدواریم در این سفر سند جامع نهایی و به امضا برسد و رونق بیشتری در حوزه مسائل اقتصادی داشته باشیم.

رییس قوه مقننه با یادآوری اینکه از این فرصت سفر استفاده شد و دو نشست در خصوص مسائل اقتصادی با بخش خصوصی شکل گرفت، ادامه داد: در ابتدای صبح روز اول نشستی با ایرانیان مقیم ترکیه که در ایران و ترکیه فعالیت اقتصادی دارند برگزار شد. این نشست بسیار موثر و خوب بود و در آن پیرامون مشکلات و فرصت‌ها مباحثی مطرح شد، مقرر گردید ادامه این مباحث را در کمتر از یک ماه آینده در تهران داشته باشیم.

قالیباف افزود: ظهر روز گذشته نیز با شرکت‌های ترکیه‌ای که در ایران سرمایه‌گذاری کرده و برخی که هنوز به ایران نیامده‌اند، نشستی برگزار شد. این شرکت‌ها در زمینه فرصت‌ها و مشکلاتی که در ایران با آن روبرو هستند مباحثی را مطرح کردند و توقع داشتند در برخی از این زمینه‌ها خصوصا در بعد مسائل حقوقی به آنها کمک شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز فرصتی شد تا در نماز جمعه استانبول حاضر و از نزدیک با مردم دیدار کنیم، تصریح کرد: این سفر در بعد مسائل اقتصادی و ایجاد هماهنگی و روابط دو جانبه با کشورهای اسلامی موثر بود.

قالیباف یادآورشد: نشستی نیز با رییس مجلس الجزایر درباره هماهنگی‌ها داشتیم که مقرر شد وی نیز سفری به ایران داشته باشد.