۰ نفر

عنابستانی از رییس مجلس تشکر کرد

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 587750
عنابستانی از رییس مجلس تشکر کرد

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: البته واضح بود که ماه پشت ابر نمی ماند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در واکنش به سخنان روز دوشنبه (۱۵ آذرماه) محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی نوشت:

«البته واضح بود که ماه پشت ابر نمی ماند اما از شجاعت ریاست محترم مجلس آقای دکتر قالیباف تشکر می کنم که بعد از چندین ماه دروغ پراکنی، ایشان بالاخره به اندازه کمی حقیقت را روشن کردند!

بارها گفته ام که اشتباه عنابستانی سیلی زدن به سرباز در حال انجام وظیفه نبود! بلکه اشتباه عنابستانی هل دادن سرباز توهین کننده بود!

تفاوتی که در هیاهوی رسانه ای گم شد.»

62112258

وی در پایان این مطلب از هشتگ های "عنابستانی"، "سیلی"، "سرباز" و "قالیباف" استفاده کرده است.

دوشنبه (۱۵آذرماه) محمدباقر قالیباف در همایش دانشجویی که در دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت ۱۶ آذرماه روز بزرگداشت دانشجو برگزار شد، گفت: «قطعا ما در حوزه نظارت بر رفتار نمایندگان ضعف‌هایی داریم که مجلس به دنبال تقویت آن بوده و قصد دارد قانون آیین نامه داخلی را در این خصوص اصلاح کند؛ در خصوص آقای عنابستانی که دانشجویان اشاره کردند باید بگویم که اگر چه هیات نظارت پیگیری های مجدانه ای انجام داد، اما معتقدم که پیگیری‌ها باید محکم‌تر انجام می‌شد اما در نهایت نظر دادگاه ملاک قرار گرفت؛ البته در برخورد مامور نیروی انتظامی هم اشکالاتی وجود داشت؛ سرباز نباید از قانون تخطی کند. نماینده مجلس سیلی نزد و صرفا سرباز را هول داد اما حق همین هول دادن را نداشت؛ اگر چه ما شاهد بودیم که در مجلس قبل در خصوص موضوع گمرک این گونه موضوع پیگیری نشد.»

بر اساس این گزارش، بهمن ماه ۹۹ بود که کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن گفته می شد علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی به یک مامور راهور به دلیل عدم اجازه به خودرو وی جهت تردد در خط بی آر تی سیلی زده بود.

انتشار این کلیپ با واکنش های زیادی در فضای مجازی مواجه شد و بلافاصله دستگاه قضایی وارد رسیدگی به این پرونده شد.

همچنین در ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی سابق دستگاه قضا در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت پرونده شکایت سرباز راهور از نماینده مجلس گفت: این پرونده منتهی به صدور کیفرخواست و به دادگاه ارسال شده است و به زودی جلسات دادگاه آن برگزار خواهد شد.

۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ نیز حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پرونده آقای عنابستانی نیز در حال طی کردن روند بررسی خود در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان می باشد.

۲۶ آبان ماه سال جاری سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در نشست خبری خود از پایان پرونده سیلی نماینده مجلس به مامور پلیس خبر داد.

سخنگوی ناجا درباره سرانجام پرونده سیلی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سرباز پلیس راهور تهران گفت: در این پرونده صلح و سازش بین شاکی و متشاکی انجام شد و اقای عنابستانی از سرباز وظیفه که شاکی بودند دلجویی کردند.