۰ نفر

وزیر کشور؛

توپ مذاکرات در زمین غربی ها است

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۰:۵۷
کد خبر: 587595
توپ مذاکرات در زمین غربی ها است

وزیر کشور: جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم خیلی مبتکرانه و جدی، با دادن دو طرح، آمادگی خود را برای ادامه مذاکرات و رسیدن به نتیجه که نتیجه آن باید لغو تحریم همه جانبه باشد، اعلام کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، وزیر کشور گفت: بودجه۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم  نوشته شده است.کاملاً بودجه و حرکت اقتصادی ما، مستقل از مباحث تحریم دنبال خواهد شد.

وحیدی افزود: امروز کاملا توپ در میدان آنهاست. جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم خیلی مبتکرانه و جدی، با دادن دو طرح، آمادگی خود را برای ادامه مذاکرات و رسیدن به نتیجه که نتیجه آن باید لغو تحریم همه جانبه باشد، اعلام کرده است.

وی گفت: آنها رفتند با دولت‌های خود مذاکره کنند.برای دور بعدی مذاکرات، خواست ما کاملا مشخص است. یک کار عهد شکنانه توسط آمریکایی‌ها صورت گرفت و بی عملی مفرط توسط کشور‌های اروپایی که مقابل عهدشکنی آمریکا هیچ عکس‌العمل جدی نداشتند.

وحیدی افزود: آنها هستند که باید نشان دهند که چقدر در اجرای تعهداتشان جدی هستند. ما هم آمادگی داریم در صورت لغو تحریم همه جانبه، برابر تعهدات خود عمل کنیم. این که این کار را خواهند کرد یا نه، تا کنون ما آثار خیلی مثبتی در گذشته از آنها نداشتیم. کاملاً به آنها بدبین هستیم، ولی کار ما هیچ وابسته به آنها نیست.

وزیر کشور درباره نحوه مقابله با بیماری کرونا هم گفت: در صدد مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا هستیم؛ یعنی با سامانه‌ای که طراحی شده، در هر جایی، حمل و نقل، اصناف و چند گروه دیگر با شناسایی زنجیره‌های مثبت، آنها تحت مراقبت قرار گیرند و وقتی آنها کاملاً فعال شدند، طبیعتاً محدودیت‌ها کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد.

وحیدی افزود: به دنبال آن هستیم که محدودیت‌ها، هوشمند دنبال شود نه محدودیت عمومی. پاسخ نمونه صورت گرفته، خوب بوده و به کل کشور توسعه خواهیم داد.

احمد وحیدی از ستاد تنظیم بازار در همه استان‌ها خبر داد و گفت: در همین راستا کارگروه اقدام مشترک در همه استان‌ها با مسئولیت استاندار و حضور وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و دادگستری و اصناف شکل می‌گیرد.

احمد وحیدی همچنین از نهضت ملی مسکن هم سخن گفت که بر اساس ظرفیت‌های اعلامی به هر استان، ستاد مربوط، توسعه کار را پییگری می‌کند.

وی همچنین از حفظ آمادگی برای ورود به ساز و کار‌های لازم بودجه سال۱۴۰۱ گفت و افزود: این بودجه، نقاط تحولی دارد که باید با توجه به آن دنبال شود.

این بخشی از دستور کار‌های امروز وزارت کشور به استانداری هاست.

او با اشاره به توجه ویژه دولت از چند جهت به خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی به عنوان استان مرزی و دارا بودن ظرفیت‌های خوب، از نظر شاخص‌های توسعه باید پیشرفت بیشتری داشته باشد و دولت با همکاری استانداری، برنامه‌های خوبی برای پیشرفت خراسان شمالی دارد.

وزیر کشور گفت: ما باید در فاصله نه چندان زیاد، بخشی از ضعف‌ها و محرومیت‌های این استان را جبران کنیم که در اولین گام باید با تهیه طرحی که مورد تفاهم استانداری، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه است، صندوق توسعه و پیشرفت براساس آن ایجاد شود.

وحیدی افزود: هم منابع مرکزی (کشور) تزریق خواهد شد و هم منابع قابل استحصال استان در اختیار شورای برنامه ریزی استان (به ریاست استاندار) قرار می‌گیرد و برای پیشرفت، تصمیم می‌گیرد و این طرح، استمرار خواهد یافت.