۰ نفر

دفاع ذوالنوری از برجام!

۳ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۴۲
کد خبر: 584074
دفاع ذوالنوری از برجام!

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت:باید مذاکرات برجامی خروجی محور باشد و اگر این موضوع اتفاق نیفتد طبیعی است که ما کار عبث انجام نخواهیم داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به آغاز مذاکرات برجامی ایران و طرف‌های غربی از 8 آذر در وین، گفت: ایران هیچ‌گاه  به دنبال فرار از مذاکرات و برجام نیست، اگر برخی این ادعا را دارند که جمهوری اسلامی ایران انگیزه‌ای برای مذاکره ندارد و واقعی به دنبال برجام نمی‌رود، اتهام واهی است و این موضوع کذب است.

وی با بیان اینکه ایران هزینه‌های برجام را پرداخت کرده  و امروز به دنبال نقد کردن چک نسیه برجام و نقد کردن سهم خود از این قرار داد بین‌المللی  است، ادامه داد: در چند دور از مذاکرات وین که انجام شد نیز ایران به دنبال استیفای حقوق  ملت خود بود و نه برجامی که غربی‌ها بخواهند در آن تغییر ایجاد کنند، بنابراین ایران هیچ‌گاه تغییر در برجام را نخواهد پذیرفت.

نماینده قم در مجلس با تاکید بر اینکه در دور جدید هم قطعا مذاکرات درباره برجام نخواهد بود بلکه برای اجرایی شدن آن  است، عنوان کرد: هر چه ما باید برای برجام مذاکره می‌کردیم در دولت گذشته انجام دادیم، الان مذاکرات فقط برای راه‌های اجرایی شدن برجام خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه همواره ایران اعلام کرده که به دنبال طولانی شدن و فرسایشی شدن مذاکرات نیست، اظهار داشت: اگر این روند پیش بیاید منجر به  استمرار بلاتکلیفی در زمینه اقتصادی خواهد شد که این روند به نفع ایران نیست.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه موضع ایران مذاکره برای مذاکره نیست، اضافه کرد: باید مذاکرات خروجی محور باشد و اگر این موضوع اتفاق نیفتد طبیعی است که ما کار عبث انجام نخواهیم داد.

وی درباره مذاکره ایران جدا جدا  با کشورهای آلمان، فرانسه و انگلستان، گفت: این اقدام دولت، اقدام مناسبی بوده البته مذاکره جدی انجام نشده و تنها لابی‌گری و رایزنی درباره برجام بوده همانطور که با چین و روسیه نیز لابی‌گری‌ها و رایزنی‌های در این زمینه انجام شده است.