۰ نفر

جزییات روز پرکار رییسی

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبر: 583542
جزییات روز پرکار رییسی

رییس جمهور امروز با سفرای جدید چند کشور در تهران دیدار و استوار نامه آنها را دریافت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس جمهور از دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو خواست تا راهکارهای مناسبی برای فعال کردن ظرفیت و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو اکو اتخاذ کند.

تهران برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت ویژه‌ای قائل است

سید ابراهیم رییسی روز سه شنبه در دیدار «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی(اکو) شناسایی و رفع موانع و مشکلات افزایش سطح مناسبات و همکاری‌های کشورهای عضو را در آستانه برگزاری اجلاس سران اکو، ضروری دانست و اظهارداشت: باید هرگونه مانع و مشکل در مسیر توسعه همکاری‌ها برطرف شود تا تبادلات و مناسبات اقتصادی کشورهای عضو اکو در سطح بالاتر و برتری انجام شود.
رییسی خاطرنشان کرد: هرکدام از اعضای سازمان اکو از ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند که فعال کردن آن می تواند به رونق اقتصادی منطقه بینجامد.
رییس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در حوزه انرژی، تجارت، حمل و نقل، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریا و گردشگری، گفت: برنامه ریزی‌ها و اقدامات جامع دبیرخانه سازمان اکو برای فعال کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند رونق اقتصادی منطقه و پیشرفت و آبادانی کشورهای عضو اکو را به همراه داشته باشد.
آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از فعال شدن و توسعه فعالیت های سازمان اکو حمایت می کند، افزود: تهران برای همکاری های منطقه ای در قالب سازمان همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است و از اینگونه فعالیت‌ها حمایت می‌کند.
در این دیدار «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی(اکو) نیز گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزای اجلاس سران سازمان اکو در ترکمنستان ارائه کرد.
پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) ۷ آذر ماه سال جاری به میزبانی ترکمنستان در شهر عشق آباد برگزارخواهد شد.

تاکید بر لزوم توسعه روابط بین تهران- ولینگتون

سید ابراهیم رییسی روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوار نامه «مایکل وهی میلتونگاوالش» سفیر جدید نیوزیلند بر توسعه روابط بین تهران- ولینگتون تاکید کرد.

«مایکل وهی میلتونگاوالش» سفیر جدید نیوزیلند نیز گفت: نیوزیلند مانند ایران از تغییرات اقلیمی بسیار نگران است و برای ایرانیان در مبارزه با ویروس کرونا آرزوی موفقیت می‌کنم.

امروز توجه به خدا و معنویت برای جامعه بشری ضروری است

 سید ابراهیم رییسی روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه «آندژی یوزوویچ» سفیر جدید واتیکان در تهران، با تأکید بر اینکه امروز توجه به خدا و معنویت برای جامعه بشری ضروری است، اظهار داشت: براساس آموزهای قرانی، وجه مشترک ما که همان ادیان ابراهیمی باشد موجب اتحاد و انسجام ما می‌ شود. کسانی که امروز در جهان ظلم می‌کنند، اگر به آموزه‌های مسیح توجه کنند، دیگر مرتکب ظلم نمی‌شوند و واتیکان می تواند در این زمینه نقش فعالی ایفا کند.

رییس جمهور اظهار داشت: مفاهیم دین مسیح و آنچه پیامبر اکرم(ص) به ما آموختند باید در نشست‌های علمی مباحثه شود تا دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیکتر شود.

ایران و هلند باید روابط شان را در حوزه های تجاری و سرمایه گذاری توسعه دهند

سید ابراهیم رییسی روز سه‌شنبه در دیدار با «فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن» سفیر جدید پادشاهی هلند در تهران ضمن تأکید بر توسعه روابط دو جانبه، گفت: بین ایران و هلند در زمینه تجاری، اقتصادی و فرهنگی روابط دیرینه و تاریخی وجود دارد.

رییس جمهور تأکید کرد: کشورهای ریشه‌داری مانند هلند باید مستقل باشند و نگاه‌های جریان سلطه نباید آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

رییسی با اشاره به وجود صدها مسجد در کشور هلند، احترام به حقوق مسلمانان را موجب تقویت فرهنگ و تمدن در اروپا دانست.

رییس جمهور ضمن استقبال از اعلام امادگی هلند برای همکاری های تجاری و سرمایه گذاری،‌خواستار تقویت همکاری در حوزه فناوری بخصوص مسائل زیست محیطی و آب شد.

رییس جمهور اظهار داشت: امروز نظام سلطه حقوق بشر را دستاویزی برای فشار به کشورهای در حال توسعه قرار داده است در حالیکه ما مبتنی بر آموزه‌های دینی و انقلابی، خود را موظف می‌دانیم به حقوق انسان‌ها احترام بگذاریم و مثال آن میزبانی از ۴ میلیون افغانستانی در ایران است.

«فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن» سفیر جدید پادشاهی هلند در تهران نیز ضمن ابلاغ سلام گرم پادشاهی هلند به آیت‌الله رییسی، گفت: روابط ایران و هلند قدمتی ۴۰۰ ساله دارد و ایران همیشه مقصد تجاری مهمی برای ما بوده است.

سفیر جدید پادشاهی هلند خاطر نشان کرد: ایران کشوری قدرتمند در منطقه است و فرصت‌های بسیار خوبی در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور وجود دارد.

یوهان ماریا مولن با اشاره به اوضاع در افغانستان اظهار داشت: ما از جمهوری اسلامی ایران بخاطر میزبانی از جمعیت زیادی از مهاجرین افغانستانی قدردانی می‌کنیم.

باید روابط اقتصادی ایران و اسپانیا بیش از پیش توسعه یابد

سید ابراهیم رییسی روز سه‌شنبه در هنگام دریافت استوارنامه «آنخل لوسادا فرناندس» سفیر جدید پادشاهی اسپانیا در تهران، گفت: سطح کنونی روابط اقتصادی بین ایران و اسپانیا قابل قبول نیست و باید تلاش شود بیش از پیش توسعه پیدا کند.

رییس جمهور تأکید کرد: اراده ما در توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی با اسپانیا است و ظرفیت‌های خوبی در دو کشور برای ارتقاء روابط وجود دارد.

«آنخل لوسادا فرناندس» سفیر جدید پادشاهی اسپانیا در این دیدار ضمن ابلاغ سلام پادشاه و رییس دولت اسپانیا به آیت‌الله رییسی، گفت: تمام تلاش خود را برای اعتلای پیوندهای دیپلماتیک و اقتصادی بین ایران و اسپانیا بکار می‌بندم.