۰ نفر

مصوبات امروز جلسه هیات دولت

۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۵۴
کد خبر: 580811
مصوبات امروز جلسه هیات دولت

در جلسه امروز دولت، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی به تصویب هیأت وزیران رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، هیأت وزیران در اجرای بند (۱) ماده (۱) قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه های کشور، آقای علی حسین رعیتی فرد را به عنوان نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هیأت حمایت از صنایع تعیین کرد.

موافقت دولت با ترخیص کالاهای معاف از پرداخت تمام یا قسمتی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی

هیأت وزیران در اجرای تکلیف قانونی خود مبنی بر ثبت معافیت ها و تخفیفات گمرکی به نرخ صفر (جمعی و خرجی) و به منظور پیشگیری از ایجاد اشکال در روند ترخیص کالاهای وارده مشمول معافیت، مصوب کرد اعتبار پیش بینی شده از محل مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مانع از ترخیص کالاهایی که طبق قوانین و مقررات مربوط و با شرایط مصوب از پرداخت تمام یا قسمتی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف هستند، نبوده و گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است کماکان نسبت به ترخیص کالاهای یاد شده طبق شرایط مقرر در قوانین و مقررات مربوط اقدام نماید.

استرداد حقوق ورودی و هزینه انبارداری برخی کالاها بیش از سقف بودجه سالانه

دولت در اجرای تکالیف قانونی خود مبنی بر استرداد حقوق ورودی مواد و قطعات وارداتی که در کالاهای صادراتی مورد استفاده قرار گرفته اند و هزینه انبارداری، به منظور جلوگیری از ایجاد اشکال در روند صادرات و واردات کالاها، مصوب کرد اعتبار پیش بینی شده از محل مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مانع از استرداد حقوق ورودی و هزینه انبارداری کالاهایی که طبق قوانین و مقررات مربوط مشمول استرداد هستند، نبوده و گمرک جمهوری اسلامی ایران کماکان موظف به استرداد حقوق ورودی طبق شرایط مقرر در قوانین و مقررات مربوط است.

آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی اصلاح شد

هیأت وزیران به منظور تأمین نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص «آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی»، با پیشنهاد معاونت حقوقی رییس جمهور مبنی بر اصلاح آیین نامه مذکور موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، کمیته تخصیص اعتبارات جاری و عمرانی مصوب در بودجه عمومی دولت مکلف است براساس درخواست وزارتخانه های مجری از سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبار لازم را در ردیف بودجه سالانه دستگاه های مجری پیش بینی و نسبت به تأمین و تخصیص آن اقدام نماید.

لازم به ذکر است که در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی، آقای علی بهادری جهرمی از سوی اعضای دولت به عنوان سخنگوی هیأت دولت و رییس شورای اطلاع رسانی دولت تعیین شد.