۰ نفر

معاون امور زنان رییس جمهوری خبر داد؛

تلاش برای تسهیل فرزندخواندگی

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰
کد خبر: 579585
تلاش برای تسهیل فرزندخواندگی

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در معاونت در مسیر تسهیل و توسعه امر فرزندپذیری زوجین قدم برداریم، گفت: هیچ حمایتی بهتر از این نیست که این فرزندان را مانند عضو خانواده خود بپذیریم تا آنان احساس هویت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، انسیه خزعلی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از برخی خانواده های فرزندپذیر، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) که فرمودند بهترین زندگی، زندگی است که زندگی دیگری در زندگی تو خوب شود، اظهار داشت: امروز یکی از بهترین روزهای زندگی من است که در حضور خوبانی هستم که بهترین زندگی را انتخاب کرده اند.

وی افزود: شیوه ای برای اینکه دیگران را تحت حمایت قرار دهند و طعم زندگی و خانواده را به آنان بچشانند.

معاون رییس جمهوری با یادآوری اینکه در این دو ماه مسوولیت، دردها و آلام زیاد را در زندان ها و جاهای مختلف و همچنین رنج زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنان را شاهد بودیم، افزود:‌ این ها تلخی هایی است که وقتی انسان توان رفع آن را نداشته باشند فکرش آزاد نمی شود و دایما درگیری ذهنی برای رفع آن دارد. 

معاون رییس جمهوری خطاب به خانواده هایی که فرزندانی را به سرپرستی انتخاب کرده اند، خاطرنشان کرد: یکی از زیباترین کارها را شما انجام داده که فرزندانی را تحت پوشش قرار داده اید و درکنار پوشش اقتصادی، مزه خانواده، حیات و زندگی را به انان چشانده اید. بچه هایی که در بهزیستی به دلیل حوادث یا اتفاقی یا ناملایمات زندگی در این شرایط قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: تبریک می گویم که چنین مسیری را در زندگی انتخاب کرده اید و گاه با پذیرش فرزند معلول، دغدغه درمان آنان را بر عهده گرفته و برآورده می کنید. 

خزعلی با تاکید بر اینکه امیدوارم در معاونت امور زنان و خانواده در مسیر تسهیل و توسعه این امر حرکت کرده و قدم برداریم، خاطرنشان کرد: هیچ حمایتی بهتر از این نیست که این فرزندان را مانند عضو خانواده خود بپذیریم تا آنان احساس هویت کنند. 

معاون رییس جمهوری یادآور شد: شاید بتوان مشکلات مادی فرزندخوانده ها را تامین کرد اما بزرگ‌ترین مشکل آنان، هویت است که باید به آن پرداخت، اینکه بدانند وابسته به جایی است و خانواده و پشت و پناهی دارد بهترین هدیه است. 

وی با تاکید بر اینکه حمایت و کفالت اجر بزرگی دارد، تصریح کرد: با نگاهی توام با طعم خانواده می خواهیم این طعم را به دیگران هم بچشانیم و این کار خیر گسترش پیدا کند.

خزعلی از خانواده های فرزندخوانده ها خواست تا هم لذت ها و هم مشکلات را بگویید تا ما به دنبال کمتر کردن مشکلات و توسعه لذت ها باشیم زیرا بنا به نقل از قرآن، وقتی چیزی را می دهید گمان می برید که از دست می دهید در حالیکه برای خدا کار می کنید و خود را بزرگ و به کمال می رسانید و از تزلزل و منحرف شدن و ته دره رفتن جلوگیری می شود.