۰ نفر

رییسی؛

اولویت سفرهای استانی پروژه‌های نیمه تمام است

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۱۸
کد خبر: 577773
اولویت سفرهای استانی پروژه‌های نیمه تمام است

رییس جمهوری گفت: اولویت اصلی در سفرهای استانی برای رشد و توسعه استان‌های پروژه‌های نیمه‌تمام کوتاه‌مدت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدابراهیم رییسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری به عنوان آخرین برنامه سفر خود به استان سمنان اظهار داشت: تعداد پروژه‌های نیمه تمام به قدری از گذشته زیاد است که سبب نگرانی مردم شده و تلاش داریم تا پروژه‌های غیرضروری جدیدی را کلنگ‌زنی نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام گذشته به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دسته ‌بندی می‌شود تا بتوانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم.

وی در ادامه در خصوص جاده مواصلاتی حرم تا حرم بیان داشت: سلامت مردم و رسیدگی به وضعیت جاده‌های مواصلاتی کشور به ویژه استانی مانند سمنان که باب الرضا است، در اولیویت قرارا دارد.

رییس جمهوری ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی گزارشی از این پروژه ارائه داد و مصوبه‌ای داشتیم که این پروژه به سرعت دنبال و پیگیری شود، زیرا این میزان تلفات حتی به اندازه یک نفر هم در کشور زیاد است.

آیت‌الله رییسی گفت: نیاز است تمهدیدات لازم در حوزه رانندگی و جاده‌ای همچون ایجاد ایستگاه‌های استراحتی اتخاذ شود تا رانندگان زیاد احساس خستگی نکنند.

وی با اشاره به مصوبات سفر یک روزه خود به استان سمنان، تصریح کرد: کارشناسان گزارشاتی از بازدیدهای گذشته خود به وزیران دادند و وزرا نیز در جلسه شورای اداری گزارش‌هایی دادند و مصوبات خوبی برای رشد و توسعه استان داشتیم.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی و سفری که به مهدیشهر و عشایر داشتیم، برای حل مشکلات آنها از سوی جهاد کشاورزی نهاده‌ها به صورت  امانی به آنان داده خواهد شد تا پس از کسب درآمد بتوانند هزینه لازم را پرداخت کنند.

رییس جمهوری گفت: همچنین مشکلات آبی شهرهای سمنان، دامغان، شاهرود و حتی کل استان مطرح شد و تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ گردید.

آیت‌الله رییسی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی قرار است تا یک مجتمع دامداری بنا به خواسته عشایر و کشاورزان مهدیشهری احداث شود.

وی یادآور شد: قبل از ورود به هر استانی، جلسات مختلف با حضور کارشناسان، وزرا، استانداران در بخش‌های مختلف در حوزه‌های معاون اجرایی و معاون اول تشکیل می‌شود و حتی زمان پرداخت اعتبارات لازم از سوی بانک‌های عامل مشخص می‌شود و سپس سفرهای استانی انجام می‌شود و مصوبات از قبل آماده و مورد تائید قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: پس از امضاء صورتجلسه سه ناظر شامل استاندار، وزیر مربوطه و معاون اجرایی، پیگیر، رصد و ناظر مصوبات خواهند بود.

رییس جمهوری در پاسخ به حل مشکل آب استان سمنان گفت: مشکل آب تنها مربوط به این استان یا کشور نیست، بلکه یک فاجعه جهانی است و کشورهای همسایه هم با آن درگیر هستند.

آیت‌الله رییسی ادامه داد: خشکسالی محدودیتی در تامین آب شرب ایجاد نمی کند و باید الگوی مصرف و الگوی کشت را تغییر دهیم.

وی یادآور شد: مدیریت منابع آبی باید در دستور کار قرار گیرد و باید با نگاه مدیریت آبی به مساله کمبود آب توجه و دقت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مدیریت منابع آبی باید کارگروهی به ریاست استاندار و با هدف مدیریت منابع آبی موجود در استان تشکیل شود و استاندار نتایج این کارگروه را به اطلاع عموم برساند.

رییس جمهوری گفت: منابع آبی استان سمنان، آب مورد نیاز صنایع را تامین می‌کند.