۰ نفر

رییسی مطرح کرد؛

ضرورت تلاش تولیدکنندگان برای رسیدن به استقلال اقتصادی / استکبار ستیزی باید در اقتصاد نیز جلوه کند

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸
کد خبر: 577715
ضرورت تلاش تولیدکنندگان برای رسیدن به استقلال اقتصادی / استکبار ستیزی باید در اقتصاد نیز جلوه کند

رییس جمهوری با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار گفت: استکبار ستیزی علاوه بر حوزه فرهنگی و مبانی آن باید در حوزه اقتصادی نیز جلوه داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سیدابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در جمع علما، نخبگان و خانواده معزز شهدای استان سمنان در سالن هلال احمر شهر سمنان با تاکید بر اهمیت استقلال اقتصادی در مقابل بیگانگان افزود: اگر دنبال استقلال کامل اقتصادی نباشیم نمی توانیم آن چنان که می خواهیم برابر استکبار ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و برداشتن گام هایی است که در حوزه اقتصادی در کشور برداشته شود و این که معظم له موضوع مهمی که امسال نامگذاری کردند در راستای رونق تولید، مانع زدایی ها و پشتیانی تولید در جهت استکبار ستیزی است.

وی بیان داشت: آن چه در کشور ما تولید قدرت می کند و در جهت استکبار ستیزی حرکت می کنیم مانند توان موشکی، ساخت پهپادها و قدرت نظامی در برابر استکبار قدرت بازدارندگی می دهد که بیگانه علیه کشور طمع و توطئه نکند اما تولید کننده در حوزه تولید و کشاورزی و دامداری می تواند به استقلال کشور کمک کند و تلاش او استقلال را در حوزه اقتصادی برای کشور تضمین کند.

رییس جمهوری افزود: امروز تولید کنندگان ما،  فعالان حوزه های اقتصادی، کارآفرینان، کارگران عزیز و کشاورزان گرامی و همه تلاشگران اقتصادی بدانند که هر چه در جهت استقلال کشوری حرکت کنند و برای استقلال کشور در حوزه کالاهای اساسی مورد نیاز تلاششان در جهت مقابله با استکبار و استقلال کشور است و در واقع در جهت رفع وابستگی های کشور به بیگانه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: تاکید در جهت استکبار ستیزی علاوه بر حوزه گفتمانی و شکل گیری دولت اسلامی در گرو آن است که تمامی مبانی که در انقلاب وجود دارد در دولت جلوه داشته باشد که این امر مورد انتظار مردم است.

رییسی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب ۱۳ آبان را نقطه عطفی در تاریخ دانسته اند افزود: محور همه وقایع ۱۳ آبان استکبار ستیزی و مقاومت در راه هدف است ، چه آن چه امام(ره) در مقابل خواست سلطه طلبان کرد، چه ایستادگی دانش آموزان و به خاک و خون کشیده شدن آنان و چه ایستادگی دانشجویان که لانه جاسوسی را تسخیر کردند و فتنه های دشمنان برملاشد، محور و جلوه همه این ها استکبار ستیزی ایران اسلامی است.

وی گفت: موضوع استکبار ستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی و رفتار کسانی که دل در گرو انقلاب و ارزش ها دارند در جامعه ما جلوه بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: مبانی استکبار ستیزی امری مهم ،قرآنی، روایی در سیره امامین انقلاب و مجاهدان در راه خدا است که هیچ سازشی با استکبار و با نظام سلطه نداشتند و این مبانی در آموزه های انقلاب انقلاب اسلامی وجود دارد.

رییسی تاکید کرد: وجود نیروهای صالح و کارآمد و برنامه ریزی مبتنی بر گام دوم انقلاب و عمل و رفتار جهادی و انقلابی در جهت رفع مشکلات مردم می تواند دولت اسلامی که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند و مورد انتظار مردم است را محقق کند و خواست مجاهدان انقلابی همین بوده است.

وی سفر به استان سمنان را توفیقی برای خود دانست و گفت: اکنون با نمایندگان اقشار محترم مردم دیدار داریم و از مردم استان سمنان عذرخواهی می کنم که با توجه به شرایط کرونایی امکان دیدار عمومی با آنان فراهم نشد و انشالله با ریشه کن شدن ویروس کرونا زمینه برای سفرهای استانی مهیا شود و خدمت همه مردم برسیم.

رییس جمهوری از صبح امروز پس از ورود به سمنان از فرودگاه، به شهرستان مهدیشهر در شمال سمنان رفت و در سیاه چادرهای عشایر منطقه حضور یافت و با مسایل و مشکلات عشایر آشنا شد. سپس در این شهرستان به منطقه صنعتی سرزد و از دو واحد تولیدی، شامل یک واحد صادرکننده لوازم سرمایشی و گرمایشی و یک واحد در حال تغییر خط تولید با ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از سه هزار نفر بازدید کرد.

آیت الله رییسی در سمنان با حضور و زیارت از امامزاده یحیی بن موسی(ع) مزار شهدا را گل افشانی و به مقام والای آنان ادای احترام کرد. وی در منطقه بافت تاریخی سمنان به گفت و گو با مردم پرداخت و برخی نامه ها و مطالبات مکتوب شهروندان را دریافت کرد.

رییس جمهوری خارج از برنامه های سفر خود در تجمع ۱۳ آبان در مصلای سمنان حضور یافت و سخنرانی کرد.

اکنون برخی وزیران و اعضای هیات دولت به نمایندگی از آیت الله رییسی در شهرستان های مختلف به بررسی طرح های اقتصادی، واحدهای تولیدی و زیرساختی مشغول هستند و در دیدارهای مردمی با مسایل  مشکلات شهرستان های مختلف استان سمنان آشنا می شوند.