۰ نفر

رییس جمهور فردا به سمنان سفر می‌ کند

۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
کد خبر: 577418
رییس جمهور فردا به سمنان سفر می‌ کند

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: سید ابراهیم رییسی رییس جمهور فردا (پنجشنبه) به استان سمنان سفر می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، صولت مرتضوی با بیان اینکه تعدادی از وزراء و معاونان، رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند، تصریح کرد: در سفر رییس جمهور به استان سمنان بیش از ۷۰ طرح نیمه تمام شناسایی شده است که این طرح‌ها سه دسته اند که برخی از آن‌ها طرح‌های نیمه تمام هستند که برای تکمیل به اعتبار نیاز دارند.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده اعتبار تکمیل این طرح‌ها در سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعیین شده که به فراخور پیشرفت فیزیکی تامین منابع و اعتبار شده و پس از تصویب به استان ابلاغ خواهد شد.

وی دسته دیگری از طرح‌ها را طرح‌های نیازمند به تسهیلات دانست و افزود: از این جمله در حوزه مسکن طرح‌هایی است که نیازمند تسهیلات هستند و در استان سمنان بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده که هزار و ۲۰۰ مسکن در حوزه مسکن روستایی و الباقی در حوزه مسکن شهری است.

مرتضوی گفت: همچنین دستگاه‌های مختلفی در زمینه ساخت مسکن دخیل هستند از جمله وزارت راه و شهرسازی در زمینه تامین زمین، نهاد‌های حمایتی در حوزه ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین روستاییان نیازمند مسکن که هماهنگی‌های لازم با آن‌ها نیز انجام شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور یک دسته دیگر از طرح‌های نیمه تمام استان سمنان را طرح‌های اقتصادی و صنعتی برشمرد و افزود: در این زمینه ۷۰ طرح صنعتی شناسایی شده که در زمینه پرداخت تسهیلات با بانک‌های عامل هماهنگی‌ها صورت گرفته و قرار شده است تا این بانک‌ها تعداد قابل توجهی از این واحد‌ها را مشمول دریافت تسهیلات قرار دهند که در زمینه احداث، برون رفت از مشکلات و سرمایه در گردش خواهد بود.

وی همچنین گفت: برخی از مصوبات جلسات پیش از سفر به استان سمنان مربوط به مجوز‌هایی است که دولت به مسئولان استانی می‌دهد تا به فراخور نیاز کارگشایی کرده و مشکلات استان را برطرف کند.