۰ نفر

با رای اعضای هیات دولت؛

استانداران قم و مرکزی تعیین شدند

۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶
کد خبر: 577308
استانداران قم و مرکزی تعیین شدند

اعضای دولت پس از بررسی سوابق آقایان "سیدمحمدتقی شاهچراغی و فرزاد مخلص الائمه"، ‌به‌ترتیب به‌عنوان استانداران قم و مرکزی ‌رأی اعتماد دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در جلسه امروز هیات دولت، استانداران "قم"‌ و "مرکزی‌" از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند.

در این جلسه که به‌ریاست رییسی برگزار شد، اعضای دولت پس از بررسی سوابق آقایان "سیدمحمدتقی شاهچراغی و فرزاد مخلص الایمه"، ‌به‌ترتیب به‌عنوان استانداران قم و مرکزی ‌رأی اعتماد دادند.

سوابق استاندار قم

سردار «سیدمحمدتقی شاهچراغی» فرماندهی سپاه قایم آل محمد (عج) سمنان، فرماندهی سپاه کربلای مازندران، فرماندهی ‌سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران‌ و فرماندهی سپاه استان قم را سوابق خود دارد.

سوابق استاندار مرکزی

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور، بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور، بازرس کل امور نفت، پژوهشگر حوزه اقتصاد و انرژی از سوابق استاندار جدید مرکزی است.

تعیین نماینده ویژه رییس جمهور برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه های اجرایی

هیأت وزیران در ادامه جلسه، به پیشنهاد رییس جمهور و به استناد اصل (۱۲۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام حسن درویشیان را به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به منظور هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه های اجرایی تعیین کرد.

لازم به ذکر است، تصمیمات نماینده ویژه رییس جمهور در امور اجرایی موضوع یاد شده، در حکم تصمیمات رییس جمهور و هیأت وزیران بوده و لازم الاجراست و نماینده ویژه رییس جمهور موظف است گزارش عملکرد ماهانه خود را به رییس جمهور ارایه دهد.

دولت درخصوص نحوه ادامه بررسی لوایح تقدیمی به مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری کرد

هیأت وزیران به پیشنهاد معاونت امور مجلس رییس جمهور و به استناد ماده (۴۲) آیین نامه داخلی دولت، درخصوص ادامه بررسی یا استرداد لوایح جاری در دولت یازدهم مجلس شورای اسلامی و لوایحی که اعلام وصول نشده اند، تصمیم گیری کرد.

درخواست ادامه رسیدگی به «لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان» در مجلس

هیأت وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس جمهور و در اجرای ماده (۱۴۵) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مقرر کرد «لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان» در دستور کار مجلس قرار گیرد.

اساسنامه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اصلاح شد

هیأت وزیران به منظور تأمین نظر شورای نگهبان و رفع ابهام های موجود درخصوص اساسنامه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، با پیشنهاد معاونت حقوقی رییس جمهور مبنی بر اصلاح اساسنامه مذکور موافقت کرد.

آیت‌الله رییسی پس از رای اعتماد دولت به استانداران قم و مرکزی: موضوع مبارزه با فساد جزو محوری‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم است

رییس جمهور پس از رای اعتماد دولت به استانداران قم و مرکزی گفت: موضوع مبارزه با فساد جزو محوری‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم است و ضرورت دارد این رویکرد در عرصه‌های مختلف به ویژه در گزینش و انتخاب مدیران و همکاران شما به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله رییسی افزود: در کنار لحاظ صلاحیت‌های تخصصی، قانونی و شرعی، بومی‌گزینی را نیز مورد توجه قرار دهید، به شکلی که جوانان متدین و انقلابی استان احساس کنند که میدان برای کار و تلاش آنان مهیا است.

رییس جمهور همچنین اظهار داشت: موضوع حفاظت از محیط زیست از جمله مسائل کلیدی در دولت سیزدهم است و به ویژه در استان مرکزی که استانی صنعتی است باید به این موضوع و نیز مسائل کارگری توجه شود تا بتوانیم تولید را در ضمن ایجاد اشتغال رونق ببخشیم.