۰ نفر

حضور ابراهیم رییسی در ورزشگاه آزادی + فیلم

۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۳۷
کد خبر: 574368
حضور ابراهیم رییسی در ورزشگاه آزادی + فیلم

«سید ابراهیم رییسی» رییس جمهوری ایران دقایقی قبل در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برای اعطای بازوبند پهلوان سال ۱۴۰۰ حضور پیدا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رقابت‌های کشتی پهلوانی بزرگسالان کشور از روز گذشته (شنبه/ اول آبان ماه) در سالن ورزشی ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد و امروز (یکشنبه) با شناخت نفرات برتر و پهلوان سال ۱۴۰۰ به کار خود پایان می‌دهد.

«سید ابراهیم رییسی» رییس جمهوری ایران برای اعطای بازوبند پهلوانی امروز در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی حضور پیدا کردند. همچنین وزیر ورزش و جوانان، معاونین، قهرمانان، پیشکسوتان ورزشی و رییسان فدراسیون‌ها در این مراسم حضور دارند و قرار است پاداش مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک نیز اهدا شود. 

در آغاز این مراسم ۴۰ نفر از بهترین و زبده‌ترین باستانی‌کاران ایران به اجرای برنامه زورخانه‌ای پرداختند.

ورزش پهلوانی و قهرمانی باید در کشورمان تقویت شود

رییس جمهور کشورمان در خصوص ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اظهار کرد: ورزش پهلوانی کشورمان با یاد خدا عجین شده است. مرشد وقتی اشعار توحیدی و اشعاری که انسان را به یاد خدا و اولیا خدا می‌اندازد را می‌خواند یعنی اینکه انسان باید پهلوانی، فتوت و جوانمردی داشته باشد و انسان باید بداند که تمام قدرت و توانایی از طرف خداوند است. ورزش پهلوانی ما با مفاهیم عالی عبادی و بندگی خدا همراه است و مفاهیم عالی انسانی مثل مروت، فتوت، مردانگی، توجه به ضعفا را نیز شامل می‌شود و این موارد بسیار ارزشمند است.

رییس جمهور بیان کرد: باید ورزش پهلوانی و ورزش قهرمانی تقویت شود و قهرمانان مدال آور کشورمان باید حمایت شوند. کشورمان دارای ظرفیت‌های زیادی است و جوانان برومند ما می‌توانند، نام آور شوند. ورزش حرفه‌ای و ورزش همگانی نیز در کشور باید گسترش پیدا کند و یکی از معروف ها ورزش و گسترش ورزش است. ورزش کردن سلامت، نشاط، شادابی را به همراه دارد و ورزش قهرمانی می‌تواند نام کشورمان را در مسابقات جهانی مطرح کند.