۰ نفر

معاون اقتصادی استاندار؛

نخستین مصوبه سفر هیات دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شد

۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۸
کد خبر: 573409
نخستین مصوبه سفر هیات دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شد

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تامین اعتبار ۴۰۰میلیون دلاری برای اتمام پتروشیمی‌های دهدشت و گچساران به عنوان نخستین مصوبه سفر هیات دولت سیزدهم به این استان در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حشمت الله صمیمی روز چهارشنبه در این باره در جمع رسانه های کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اجرای این طرح ها به لحاظ منابع مالی مشکل نخواهند داشت به خصوص پتروشیمی گچساران که در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و تحولات مثبتی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی حجم سرمایه گذاری پتروشیمی گچساران را ۹۰۰میلیون دلار برشمرد و افزود: این پروژه در سال آینده به بهره برداری می رسد.

صمیمی ابراز داشت: در خصوص پیگیری مشکلات پتروشیمی گچساران نشست های فشرده ای با کارشناسان و مدیران وزارت صمت برگزار شد.

وی ادامه داد: بحث ثبت سفارش و تامین تجهیزات پتروشیمی گچساران با موفقیت انجام شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پتروشیمی گچساران یکی از پروژه های مهم کشور است که حجم سرمایه گذاری آن قریب به ۹۰۰میلیون دلار است و انجام این پروژه برای توسعه استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

صمیمی پیشرفت فیزیکی پروژه را ۸۷ درصد برشمرد و افزود: باتوجه به اینکه بخشی از تجهیزات خریداری شده این پتروشیمی در بنادر و گمرکات کشور  وجود داشت، نیاز بود که این تجهیزات با کمترین زمان ممکن به محل اجرای طرح حمل شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته شده شاهد سرعت بالایی در تکمیل پروژه خواهیم بود اظهار داشت: با نشست هایی که برگزار شد همه موانع برداشته شده و این پروژه با سرعت بیشتری به فعالیت خود ادامه خواهد داد.