۰ نفر

شیخی قرائت کرد؛

گزارش کمیسیون بهداشت درخصوص برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت / تاکید وزیر عین اللهی بر محرومیت زدایی درمانی از مناطق کم برخوردار

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۶
کد خبر: 555494
گزارش کمیسیون بهداشت درخصوص برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت / تاکید وزیر عین اللهی بر محرومیت زدایی درمانی از مناطق کم برخوردار

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به جمع بندی این کمیسیون درباره برنامه پیشنهادی وزیر بهداشت، گفت: وی از سوی این کمیسیون فردی شایسته برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناخته شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛  زهرا شیخی مبارکه در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 31 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش کمیسیون بهداشت درباره بررسی برنامه بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، گفت: وی سوابق اجرایی بسیاری در حوزه های بهداشتی و آموزشی داشته و 3 سال سابقه حضور در جبهه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهم برنامه های وزیر پیشنهادی، عنوان کرد: وی تاکید بر مدیریت کرونا داشته و قرار است فعالیت تمام وقتی به همراه معاونان، مدیران و رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشد و انتخاب این افراد را براساس اصل شایسته سالاری قرار خواهد داد.

شیخی افزود: وزیر پیشنهادی بهداشت تاکید بر محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار در حوزه بهداشتی و آموزش پزشکی داشته و قصد دارد نیروهای ماهر و متخصص در این مناطق بگمارد همچنین اجرای سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه بهداشت و آموزش پزشکی سرلوحه کار وی قرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: سیاست های کلی جمعیت، یکپارچه سازی بیمه ها، تقویت خانه های بهداشت و تعامل با مجلس در دستورکار عین اللهی قرار دارد. همچنین قانون مداری و توجه و به کارگیری مدیران شایسته که خود باعث مبارزه با فساد می شود در دستورکار وی است و مردم گرایی، اعتقاد به خرد جمعی و مبارزه با خویشاوند سالاری در ساختار وزارت بهداشت از اهم موارد مورد توجه در برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اتخاذ راهبردهای افزایش جمعیت، نهادینه سازی طب سنتی و پوشش همه جانبه بیماران از سوی بیمه ها نیز در برنامه های دکتر بهرام عین اللهی قرار داشت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس در پایان با اشاره به جمع بندی این کمیسیون پس از بررسی سوابق و برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت، خاطرنشان کرد: مدارک و سوابق وی با واقعیت منطبق بود و در راستای کارکرد وزارت بهداشت قرار داشت، همچنین این کمیسیون وی را فردی شایسته برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشخیص داد.