۰ نفر

موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد؛

خاندوزی جوان و فساد تیز هستند

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸
کد خبر: 555446
خاندوزی جوان و فساد تیز هستند

پاشایی‌بهرام، نماینده موافق با وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی گفت: آقای خاندوزی جوان و فساد تیز هستند. از اقتصاد ایران شناخت کامل دارند و روحیه همکاری و کارگروهی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، معصومه پاشایی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار کرد: سوء‌مدیریت‌ها و رانت در فساد و افزایش بی‌سابقه حجم بدهی دولت در کنار تورم ۴۴ درصدی، رشد نقدینگی ۳۷۰۰ میلیاردی و آثار سوء آن شامل گرانی، فقر و بیکاری و همچنین کاهش ارزش پول ملی و خرید مردم وضعیت فعلی مردم را رقم زده است.

وی ادامه داد: باید مبتنی بر سیاست‌های اقتصادی کشور و با نگاه به داخل چهار سال آینده را طی کنیم که این منوط به استفاده از مدیران کارآمد برای بخش‌های اقتصادی کشور است یکی از بهترین گزینه‌ها، آقای خاندوزی برای وزارت اقتصاد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با برشمردن ویژگی‌های مثبت خاندوزی اظهار کرد: آقای خاندوزی تجربه سیاست‌گذاری در مرکز پژوهش‌ها، ارتباط و تعامل مناسب با نمایندگان و پیوند با جامعه دانشگاهی را دارد. نیرویی جوان با روحیه‌ای انقلابی، عدالت محور، فسادستیز و دارای فعالیت‌های ارزشمند است. یکی از دروس ثابتی که در دانشگاه تدریس می‌کرده کتاب اقتصاد ایران بوده، آقای خاندوزی از اقتصاد ایران شناخت کافی دارد و اهل تعامل و کسب و کار است.

پاشایی داشتن روحیه‌ کار را به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت خاندوزی برشمرد و گفت: فعال کردن ستاد اقتصادی دولت و ایجاد هماهنگی بین دانشگاهیان با دولت، اصلاح نظام بانکی و گمرکی به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های اقتصاد کشور در زمره برنامه‌های اقتصادی آقای خاندوزی قرار دارد.

این عضو کیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال گذشته سرمایه مردم در بازار سرمایه به تاراج رفت که نظریه‌های آقای خاندوزی نوید اصلاح این روند را دارد.

وی با تاکید بر لزوم شفاف سازی اظهار کرد: علی‌رغم این‌که می‌گویند آقای خاندوزی اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد باید گفت که تعاملات ایشان و برنامه‌هایشان در مرکز پژوهش‌ها حکایت از تاکید بر اقتصاد مقاومتی است.

پاشایی در پایان گفت: انتظار می‌رود آقای خاندوزی بعد از وزیر شدن دچار روزمرگی نشده و با حفظ روحیه تحول‌گرایی و شجاعت جلو رود. مردم از این همه مشکلات اقتصادی به ستوه آمده و سفره‌هایشان کوچک شده است. امیدواریم اقتصادی که به دست ۶۰ ساله‌ها دادیم به دست جوانانی مثل خاندوزی احیاء شود.