۰ نفر

امیرعبداللهیان در کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر شد

۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱
کد خبر: 553602
امیرعبداللهیان در کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از حضور امیر عبداللهیان، گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه دولت سیزدهم، در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور حسین امیر عبداللهیان گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه دولت سیزدهم در این کمیسیون گفت: نمایندگان به صورت جدی پرسش‌ها و پیشنهادهایشان را مطرح کردند و آقای امیرعبداللهیان با حوصله تمام پاسخ داد. همچنین پیشنهاد‌ها پس از بررسی به عنوان مکمل به برنامه وزیر اضافه شد. با توجه به گزارش‌های ارائه شده، به نظر می‌رسد وی از وزرای موفق کشور باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به اقبال اعضای این کمیسیون به برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه ادامه داد: به نظر می‌رسد گزارش‌های امیرعبداللهیان در راستای تحقق سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، راهبرد خارجی بر اساس منافع ملی، مطالبات مردم و انتظار‌های آن‌ها باشد.

عباس زاده مشکینی اظهار کرد: آقای امیرعبداللهیان از بدنه وزارت خارجه است و مدت قابل توجهی در پارلمان مسئول تنظیم ارتباطات خارجی بوده است.

وی گفت: گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم تحلیل جامعه از وضعیت موجود کشور در حوزه سیاست خارجی را ارائه کرد و بر اساس آن، ارزیابی از فرصت‌ها و تهدید‌ها و نقاط قوت و ضعف سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی انجام داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد: احمد وحیدی گزینه پیشنهادی وزارت کشور نیز در این کمیسیون حاضر شده است.