۰ نفر

رستم قاسمی: در مسکن و راه سابقه خدمت دارم

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹
کد خبر: 552831
رستم قاسمی: در مسکن و راه سابقه خدمت دارم

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: به دلیل مسئولیتی که سابقا در قرارگاه خاتم داشتم با حوزه مسکن و حمل و نقل آشنایی دارم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رستم قاسمی ـ وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم ـ اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه بزرگ است که بخشهای مختلفی اعم از جاده، ریل، حمل و نقل دریایی، هوایی و حوزه مسکن را شامل می‌شود. بنابراین مسئولیت سنگینی است که امیدارم با دعای خیر مردم بتوانیم از پس کارها بربیاییم و شرایط مطلوبی را ایجاد کنیم.

وی افزود: زمانی که در قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) مسئولیت داشتم بسیاری از راههای کشور، راه آهن، بنادر و برخی فرودگاهها را احداث کردیم. تمام بنادر کشور را ما ساختیم و در حوزه مسکن نیز اقدامات زیادی انجام دادیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی درباره برنامه‌های مدنظر رییس‌جمهور برای بخش مسکن گفت: قطعا تلاش می‌کنیم اهداف مدنظر رییس جمهور را محقق کنیم. فعلا در حال تهیه برنامه جهت ارایه به مجلس شورای اسلامی هستم.

قاسمی در پاسخ به این سوال که در صورت رای اعتماد مجلس آیا ممکن است از مدیران و معاونان فعلی وزارت راه و شهرسازی استفاده کند؟ گفت: به هر حال دولت آقای رئیسی دولت وفاق ملی است و طبیعتا ما نیز با همان نگاه باید وزارتخانه را بچرخانیم. سعی می‌کنیم افراد کارآمد را بدون نگاه سیاسی و جناحی به کار بگیریم.

بنابراین گزارش، ظهر امروز ابراهیم رییسی،  لیست وزرای خود را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد  که رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی معرفی شد. قاسمی متولد ۱۳۴۳ است که بین سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ وزیر نفت دولت دهم بود. در فاصله سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ نیز فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) را بر عهده داشت.