۰ نفر

دیدار برخی اعضای دولت با رییسی

۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۰۰
کد خبر: 542819
دیدار برخی اعضای دولت با رییسی

وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در ادامه دیدارهای اعضای دولت دوازدهم با حجت الاسلام والمسلمین رییسی، امروز سه‌شنبه، منصور غلامی وزیر علوم، ‌ تحقیقات و فناوری، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در دفتر رییس جمهوری منتخب، با وی دیدار و گزارش‌هایی از آخرین وضعیت دستگاه‌های تحت مدیریت خود ارائه کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دفتر رییس جمهوری منتخب، با حجت الاسلام والمسلمین رییسی دیدار و گفت و گو کرد.
غلامی در این دیدار با تبریک انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رییسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از وضعیت اقدامات وزارتخانه متبوع خود در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت، آمایش موسسات آموزش عالی و نیز آموزش الکترونیکی و از راه دور ارائه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی در این دیدار ضمن تشکر از ابراز محبت و گزارش ارائه شده از سوی وزیر علوم گفت: دانشگاه نه در حاشیه بلکه باید در متن تحولات جامعه حضور داشته و نقش‌آفرینی کند و برای حل مسائل اساسی کشور وارد میدان شود.
رییس جمهوری منتخب افزود: ضمن پرهیز از سیاست‌زدگی دانشگاه‌ها، باید تلاش شود دانشجویان و اساتید در فضایی آرام به فعالیت‌های علمی و پژوهشی بپردازند.
وی اظهار داشت: آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی باید در راستای تشویق و ارتقای اساتیدی که برای حل مشکلات کشور پژوهش کرده و راهکار ارائه می‌دهند، متناسب‌سازی شود.

بر اساس این گزارش معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بعد از ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دفتر رییس جمهوری منتخب، با حجت الاسلام والمسلمین رییسی دیدار و گفت و گو کرد.
ستاری در این دیدار با تبریک انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رییسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از آخرین وضعیت برنامه‌ها و اقدامات مجموعه متبوع خود به ویژه در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ارائه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی نیز در این دیدار با تشکر از اظهار محبت معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و گزارش وی گفت: کل نظام اداری و حکمرانی کشور باید پشتیبان توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان باشند تا گرایش فناورانه و دانش‌بنیان به همه بخش‌های مختلف کشور از صنایع، معادن و کشاورزی و سایر حوزه‌ها تسری یابد.
رییس جمهوری منتخب اضافه کرد: دولت سیزدهم وظیفه خود می‌داند از همه فعالان بخش‌ها و بنگاه‌های دانش‌بنیان حمایت مالی و حقوقی به عمل آورده، موانع و مشکلات پیش روی فعالیت‌های دانش‌بنیان را برطرف کرده و به طور جدی از واردات محصولات مشابه تولیدات این شرکت‌ها جلوگیری کند.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی با تاکید بر اینکه با تمام وجود از جریان علمی کشور حمایت می‌کنم و یکی از شروط همکاری با دولت آینده اعتقاد به فعالیت‌های دانش‌بنیان است، اظهار داشت: تمام اعضای دولت باید نسبت به حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان جدیت داشته باشند تا به همگان نشان دهیم که اراده کشور بر رشد شتابان علمی است.

بر پایه این گزارش رییس سازمان حفاظت محیط زیست عصر امروز سه‌شنبه با حجت الاسلام والمسلمین رییسی دیدار و گفت و گو کرد.
کلانتری در این دیدار با تبریک انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رییسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از مهمترین مسائل محیط‌زیستی از جمله چالش‌های کم‌آبی و فرسایش خاک ارائه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی نیز در این دیدار با تشکر از اظهار محبت رییس سازمان حفاظت محیط زیست و گزارش وی گفت: دولت سیزدهم همه راهکارها و راه‌حل‌های ممکن را برای حل بحران کم‌آبی و خشکسالی با کمک مردم مد نظر قرار خواهد داد.
رییس جمهوری منتخب با اشاره به اینکه محیط زیست در قانون اساسی جایگاه بسیار مهم و ویژه‌ای دارد، ‌ افزود: توسعه پایدار کشور باید با توجه به ملاحظات زیست محیطی صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش نیز بعد از ظهر امروز سه‌شنبه با حجت الاسلام والمسلمین رییسی دیدار و گفت و گو کرد.
حاجی‌میرزایی در این دیدار با تبریک انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رییسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از آخرین وضعیت برنامه‌ها و اقدامات مجموعه متبوع خود ارائه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی نیز در این دیدار با تشکر از اظهار محبت وزیر آموزش و پرورش و گزارش وی، با تاکید بر اهمیت  موضوع عدالت آموزشی گفت: دولت سیزدهم تمام توان خود را برای تحقق هر چه بیشتر عدالت آموزشی به کار خواهد گرفت.
رییس جمهوری منتخب با بیان اینکه در موضوع کنکور باید به نحوی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شود که ضمن ارتقای کیفیت آن در سنجش توانمندی‌های علمی و مهارت‌ها، دغدغه خانواده‌ها و دانش‌آموزان کاهش یابد، اظهار داشت: دولت سیزدهم اجرای سند تحول آموزش و پرورش را دنبال خواهد کرد.