۰ نفر

رییس دفتر مقام معظم رهبری؛

قاطعیت و ساده زیستی ۲ ویژگی بارز محسنی‌ اژه ای است

۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبر: 542338
قاطعیت و ساده زیستی ۲ ویژگی بارز محسنی‌ اژه ای است

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آقای اژه‌ای دو ویژگی دارد؛ اولاً قاطعیت؛ همانکه امروز نیازمند آن هستیم و ویژگی دوم آقای اژه‌ای که از نزدیک شاهدم، ساده‌زیستی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید قوه قضاییه ضمن قرائت متن حکم مقام حکم رهبری خطاب به محسنی‌ اژه‌ای اظهار کرد: خوشحال شدم که نام مبارک حضرت زهرا(س) به میان آمد و این را به فال نیک می‌گیرم برای مسئولیت‌های جدیدی که‌ آقایان رییسی و اژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: از امام صادق سؤال شد که چرا در میان فرزندان پیامبر، فاطمه زهرا بیش از همه مورد عنایت پیامبر بود؟ حضرت پاسخ داد زمانی خدا فاطمه را به پیامبر داد که پیامبر لباس نبوت را پوشیده بود؛ باقی فرزندان نه، قطعاً برکات دعای خبر آن بزرگوار و عنایاتش شامل حال خواهد بود.

 محمدی گلپایگانی تصریح کرد: ماه خرداد ما با برکتی بود؛ 28 خرداد قطعاً از ایام‌الله است؛ این انتخابات پرشور و ملت ایران و قاطبه مردم از زن و مرد و کسانیکه می‌توانستند رای دهند با همه سختی‌ها که همه بدان معترفند و گرفتاری‌هایی که دارند به ندای ملکوتی رهبر لبیک گفتند و صف‌های طولانی در صندوق‌های رأی تشکیل شد؛ موج تبلیغات مسموم از ناحیه دشمنان ریز و درشت مردم و نظام و انقلاب چه غربی‌ها و چه غیر‌غربی‌ها، بمباران تبلیغات سمعی و بصریو فضای مجازی راه انداختند و آدم‌های بدبخت فراری بی سرو سامانی که ریزه‌خوار دشمن هستند، می‌گفتند که پای صندوق نروید بعضی هم در داخل حرف‌هایی زدند اما هیچ کدام در مردم اثری نکرد و به فرموده حضرت آقا که چند روز قبل فرمودند، انتخابات پرشور برگزار شد و دشمنان حیرت کردند از حضور مردم.

وی متذکر شد: به حضرت آقا و به دست‌اندرکاران انتخابات تبریک می‌گویم که پای کار آمدند و برخی پیش‌بینی می‌کردند حوادثی پیش می‌آید که آب از آب تکان نخورد؛ در این میان، آقای آیت‌الله رییسی بالاترین رأی را آورد و ایشان را مردم انتخاب کردند؛ شخصیت رییسی برای ما روشن است و برای او همین افتخار است که آقا در حکم خود به آقای اژه‌ای کلمه افتخارآمیز در مورد شما و اقدامات پایدار شما بردند؛ در همین مدت کوتاه، آنچنان تحولی در ستگاه قضا به وجود آوردند که مردم امیدوارم شدند؛ کارخانجاتی که بسته و کارگران آن پراکنده شده بودند و ابزار معطل مانده بود، احیا شد؛ سفرهای پی‌در‌پی ایشان به استان‌های مختلف در مردم امید ایجاد کرد؛ کارنامه درخشانی در امر قضا داشتند البته ایشان از اول کار در امر قضا مشغول بودند و مراحل را طی کردند تا اینکه شدند رییس قوه قضائیه و در اینجا خوش درخشیدند و مطمئن هستم که در زمانی تصدی ایشان به عنایت اهل بیت و امام زمان این مشکلات حل خواهد شد؛ ما هم دعا می‌کنیم این وظیف ماست که دعا کنیم برای موفقیت ایشان.

محمدی گلپایگانی یادآور شد: در مورد محسنی هم عرض کنم که از ابتدای کار طلبگی به قم آمدند و توسط شهید قدوسی جذب به کار شدند و تمام مراحل را مثل رییسی پله به پله و مرحله به مرحله طی کرد در مسئولیت‌های مختلف از جمله دادستانی کل و وزارت اطلاعات در همه جا موفق بودند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: آقای اژه‌ای دو ویژگی دارد؛ اولاً قاطعیت؛ همانکه امروز نیازمند آن هستیم. اگر برخورد کرد و به یقین رسید که شخصی یا اشخاصی متخلف است، پیگیری می‌کند؛ شخصی تخلف کرده بود که در دفتر او را احضار کردیم و اژه‌ای هم بود و بعد به من گفت اگر ملاحظه حضور شما نبود، او را می‌زدم؛ نبود قاطعیت مشکلات ما را زیاد کرده است و باید با فاسد برخورد قاطع کرد.

محمدی گلپایگانی افزود: ویژگی دوم آقای اژه‌ای که از نزدیک شاهدم، ساده‌زیستی است؛ ما همسایه هستیم و زندگی او، زندگی طلبگی است و ساده‌زیستی نیاز امروز مسئولان ما است.

وی گفت: قبل از انقلاب در قم یک پاسبان می‌آمد در خانه مرجع تقلید و در خانه را می‌بست و می‌گفت کسی نه برود و نه بیاید؛ آنچه در قم دیدم در قبل از نقلاب، شاه بدبخت آمد جلوی در فیضیه در کنار حرم حضرت معصومه آنچه شایسته خودش بود به روحانیت توهین کرد؛ روزی که ریختند به مدرسه فیضیه بودم و شاهد جنایات بودم و الان یادمان نرود که همانیم؛ این نعمت بزرگ جمهروی اسلامی نعمتی است که باید با چنگ و دندان نگهداری کنیم و زمینه ظهور را فراهم کنیم.

 محمدی گلپایگانی تصریح کرد: اژه‌ای ساده زیست است با اینکه مسئولیت‌‌های بالایی داشته است؛ در مسجد نماز در صف اقتدا می‌کند به امام جماعت؛ گاهی منبر می‌رفت و گاهی روضه می‌خواند با خوی طلبگی؛ ان‌شاءالله در برنامه‌های خودشان توفیق بیشتری خواهند داشت و آینده خوبی برای قوه قضائیه در زمان ریاست وی انتظار دارم.