۰ نفر

شورای مرکزی حزب کارگزاران:

وعده های رییسی را بعد از یک سال ارزیابی می کنیم

۱ تیر ۱۴۰۰، ۲۳:۴۰
کد خبر: 538733
وعده های رییسی را بعد از یک سال ارزیابی می کنیم

علی‌محمد نمازی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان برای دولت رییسی مزاحمت‌آفرین نخواهند بود، گفت: اصلاح‌طلبان ضمن حمایت از آقای رییسی بعد از یک‌سال در کمیته‌ای بررسی خواهند کرد که چه میزان از وعده‌های آقای رییسی تحقق پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و نیروهای انقلاب در هر دو انتخاب با پیروزی قاطع کرسی پاستور، بهشت و دیگر پارلمان‌های محلی را کسب کردند.

اصلاح‌طلبان که در این انتخابات با ناز وارد شده بودند، فقط در انتخابات ریاست جمهوری 2.5 میلیون رأی و در انتخابات شورای شهر سرلیست آنان کمتر از 35 هزار رأی آورد و این در حالی بود که نیروهای انقلاب با نزدیک به 18 میلیون رأی پاستور را کسب و سرلیست آنان برای بهشت بیش از 400 هزار رأی از آن خود کرد.

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به آسیب‌شناسی آنچه که در 28 خردادماه سال جاری رقم خورد پرداخت و بر این نکته تأکید کرد که ابزار جمهوریت، تحزب است، بنابراین اصلاح‌طلبان باید به یک یا دو حزب تبدیل شوند، چرا که جمهوریت بدون کارکرد حزبی معنا ندارد. 

او تأکید دارد که به نظر من اصلاح‌طلبان برای چهار سال دولت ابراهیم رییسی نقش «مزاحم» را اجرا نخواهد کرد بلکه در حد مقدورات  به ابراهیم رییسی کمک می‌کنند تا در تحقق وعده‌های خود موفق و موجب افزایش امید ملت شود . 

او گفت: اصلاح‌طلبان بر اساس کار تشکیلاتی ضمن همراهی با آقای رییسی، بعد از یک‌سال با نگاه انتقادی بررسی خواهند کرد که چه میزان از وعده‌های آقای رییسی تحقق پیدا کرده و پیگیر مطالبات مردم و تامین نیازهای کشور خواهند بود، اما باز هم تأکید می‌کنیم اصلاح‌طلبان برای دولت رییسی مزاحم‌آفرین نخواهد بود. 

نمازی تأکید کرد: ما همیشه تأکید داشتیم که باید بین رییس‌جمهور و مقام رهبری هماهنگی وجود داشته باشد. اکنون با انتخاب آقای رییسی معتقدیم نظام یک پارچه شده و دیگر مزاحمی در کار نباشد و انتظار طبیعی است که مشکلات حل گشته و ان شاء الله این هماهنگی و یکپارچگی درنهایت به نفع مردم رقم می‌خورد.

وی در ادامه به تحلیل خود از مشارکت مردم در انتخابات 1400 اشاره و تأکید کرد: نارضایتی از عملکردها، عملکرد شورای نگهبان از عوامل اصلی مشارکت پایین مردم در انتخابات بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در عین حال می‌گوید: درست است که عملکرد آقای روحانی و البته مجموعه‌های دیگر نظام در مشارکت مردم تأثیر داشت، اما بر روی ضعف عملکردی آقای روحانی بزرگنمایی شد و آنانی که تخریب می‌کردند نمی‌دانستند که این در نهایت سبب کاهش مشارکت مردم خواهد شد. آنانی که در مشهد شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگر تمام ماجرا» باید بود فکر کنند که دلسرد نمودن مردم در نهایت به ضرر نظام تمام شود.