۰ نفر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

آخرین تحولات فلسطین بررسی شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۴۹
کد خبر: 528909
 آخرین تحولات فلسطین بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه عصر امروز این کمیسیون آخرین تحولات فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد که مجامع بین‌المللی به این مسئله مهم ورود کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ ابوالفضل عمویی با اشاره به جلسات اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: روز گذشته و امروز جلسات کمیسیون امنیت ملی به بررسی لوایح ارجاعی به کمیسیون و گزارش کمیته های تخصصی درباره این لوایح اختصاص داشت.

وی بیان کرد: پس از ارائه گزارش کمیته های روابط خارجی و امنیت، مجموعاً ۱۰ لایحه مورد تایید کمیسیون امنیت ملی قرار گرفت و نظر کمیسیون درباره این لوایح به کمیسون های اصلی ارسال شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این ۱۰ لایحه، تصریح کرد: لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه در امنیت ملی و سیاست خارجی، لایحه موافقتنامه سرویس های هوایی دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق در امنیت ملی و سیاست خارجی و لایحه موافقتنامه خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان در امنیت ملی و سیاست خارجی در کمیسیون امنیت ملی تایید شد.

عمویی اظهار داشت: همچنین لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی در امنیت ملی و سیاست خارجی، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بر درآمد، سرمایه و عواید سرمایه ای در امنیت ملی و سیاست خارجی هم به تصویب اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر این لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه ۵ آبان ۸۱ بین دولت ایران و شورای فدرال سوئیس جهت اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن در امنیت ملی و سیاست خارجی مورد تصویب کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین لایحه مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی و پروتکل ۲۰۰۲ مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی در امنیت ملی و سیاست خارجی مورد تصویب اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه تصویب مقاوله نامه مشاوره سه جانبه ۱۹۷۶ در امنیت ملی و سیاست خارجی، لایحه تصویب مقاوله نامه حداقل سن ۱۹۷۳ در امنیت ملی و سیاست خارجی و لایحه مقاوله نامه بازرسی کار ۱۹۴۷ در امنیت ملی و سیاست‌ خارجی در کمیسیون به تصویب رسید.

عمویی بیان کرد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون با حضور کارشناسان مطلع، آخرین تحولات فلسطین و سرزمین های اشغالی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در این جلسه نمایندگان ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در جهت اشغال خانه های فلسطینیان در محله شیخ جراح قدس و اعمال محدودیت برای حضور مسلمانان در مسجد الاقصی و همچنین بمباران مناطق مسکونی در غزه، ایستادگی جانانه جریان مقاومت در فلسطین را تقدیر کردند و مقاومت را تنها راه آزادی فلسطین و قدس شریف دانستند و بر پیگیری موضوع در مجامع بین المللی تاکید کردند.