۰ نفر

شریعتمداری: دولت گفت‌وگوی فراگیر را تشکیل می‌دهم

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳
کد خبر: 528000
شریعتمداری: دولت گفت‌وگوی فراگیر را تشکیل می‌دهم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام دولت گفت‌وگوی اجتماعی فراگیر، اصلاحگر و کارآفرین با توان حل منازعات را تشکیل دهم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران ستاد انتخابات با بیان اینکه در انتخابات حاضر شدم نه به این دلیل که خودپسندانه توانمندی‌های دیگران را منکر شوم، اظهار کرد: در انتخابات حاضر شده‌ام نه به این دلیل که بخواهم با سراب قدرت آرامش و آسایش مردم را سلب کنم و نه به این دلیل که نسبت به مشکلات و چالش های کشور بیگانه هستم ، بلکه می آیم چون تنگ نظری در اداره کشور را شایسته ایران متکثر، متنوع و بزرگ نمی دانم، می‌آیم تا حاکمیت قانون را پاس بدارم، سیاست را با زندگی مردم آشتی دهم و دولت رفاه فراگیر تشکیل دهم.

وی یادآور شد: می‌دانم مردم از کشمکش مداوم مدیران، خسته و فرسوده‌اند. آنها رییس جمهوری نمی خواهند که با طرح مطالبات انحرافی و غیر ممکن به اختلافات دامن زند بلکه به دنبال رییس جمهوری هستند که برای مشکلات اصلی و ضروری آنها راه حل داشته باشد.

وزیر تعاون و رفاه با تاکید بر اینکه آمده‌ام تا با همراهی مردم و اصالت دادن به گفت‌وگو، مدارا و تحمل، به منازعات و جدلهایی که امید به اینده را می کشد پایان دهم، اظهار کرد: آمده‌ام دولت گفت و گوی اجتماعی فراگیر، اصلاحگر و کارافرین با توان حل منازعات را تشکیل دهم. باور دارم تا زمانی که محیط عمومی کشور مملو از جدال و منازعه است و امید و اعتماددر حال فروپاشی است هیچ برنامه و وعده سیاسی اقتصادی محقق نخواهد شد.

شریعتمداری با بیان اینکه با درک از شرایط اقتصادی آمده‌ام، تاکید کرد: به دنبال کاهش فقر و حمایت از معیشت و سفره مردم هستم و معتقدم از مرزی که کامیون عبور نکند لاجرم تانک عبور خواهد کرد. نگاه فرصت محور به مرزهای گسترده ایران بزرگ در دولت من جایگزین نگاه امنیت محور به مرزها خواهد شد.

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آمده ام هم میدان و هم دیپلماسی را با رعایت اصول سه گانه عزت حکمت و مصلحت در خدمت زندگی مردم و عزت ایرانیان قرار دهم. می آیم تا امنیت شغلی کارگران تضمین شود، از آنها که بیکار شده اند حمایت کنم، مسکن و تامین اجتماعی برای همه مردم ایران بویژه کارگران را با همراهی خودشان تامین کنم و تضمین امنیت اقتصادی و کفایت مستمری و تکریم بازنشستگان را تداوم بخشم.

شریعتمداری با بیان اینکه می آیم تا بیمه درمانی برای ایرانیان را بجای بیمه های تکمیلی گروه‌های خاص برای همه ایرانیان محقق سازم، ادامه داد: می آیم تا اشتغال جوانان فقط در حد وعده و شعار باقی نماند. می آیم تا اشتغال جوانان وطن، مسائل و مطالبات افشار مختلف در هیاهو و نزاع های سیاسی فراموش نشود.

وی افزود: می آیم تا به عنوان جوان‌ترین وزیر کابینه خاتمی و جوانگراترین وزیر کابینه دوازدهم با تکیه بر جوانگرایی نخبگانی، شفافیت و پاسخگویی، نظام اداری را نوسازی کنم. متعهد هستم زنان و جوانان از همه اقوام و مذاهب در کابینه من بیشترین سهم را داشته باشند.

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری افزود: آمده ام تا با کمک پزشکان و پرستاران برنامه کامل و هفت محوری، واکسیناسیون عادلانه و شفاف را اجرا و با اتخاذ سیاست‌های کارآمد برگرفته از نظرات کارشناسان و صاحب نظران آثار اجتماعی و اقتصادی این ویروس منحوس را مهار کنم.

شریعتمداری در پایان اظهار کرد: برای کسب رای نه دروغی می‌گویم، نه فریبی می‌دهم. می‌آیم برای دفاع از حقوق اساسی مردم این سرزمین.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که واکنش وی به احتمال ردصلاحیت خود چیست، اظهار کرد: فکر نمی‌کنم با سابقه ۱۶ ساله در هیات دولت ،ردصلاحیت شوم. اما اگر ردصلاحیت شوم چه می‌توانم بکنم؟ (با خنده) شاید بیمه آنان را قطع کنم، چون همچنان وزیر هستم.