۰ نفر

رییسی پس از ثبت نام در انتخابات؛

باید مشکلات معیشتی و وضعیت اقتصادی مردم را مد نظر داشت / حضور من نافی حضور هیچکس نیست

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵
کد خبر: 527885
باید مشکلات معیشتی و وضعیت اقتصادی مردم را مد نظر داشت / حضور من نافی حضور هیچکس نیست

ابراهیم رییسی با اعلام اینکه حضور من در عرصه انتخابات به صورت مستقل است، تصریح کرد: هرچند گروه‌های بسیاری از من دعوت کردند اما حضور من نافی حضور هیچکس نیست.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رییسی روز شنبه در پنجمین و آخرین روز از ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخاباتی وارد وزارت کشور شد و نسبت به ثبت نام خود اقدام کرد.

رییسی ساعتی قبل از ورود به ستاد انتخابات کشور، بیانیه اعلام حضور خود را منتشر کرد.

به‌صورت مستقل به صحنه آمده‌ام

 سید ابراهیم رییسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: برخی تاکید کردند کار تحول در قوه قضاییه باید ادامه یابد و امر مبارزه با فساد و اجرای عدالت تداوم پیدا کند و دغدغه وضعیت دستگاه قضایی را داشتند.

 وی اضافه کرد: از اینجا از این دغدغه درست قدردانی می‌کنم اما در کنار مهم بودن امر قوه قضاییه، موضوع مهم و دارای اولویت یعنی معیشت و مشکلات مردم، بیکاری و گرانی، سفره مردم و وضعیت اقتصادی را باید مد نظر داشته باشیم.

رییسی با بیان اینکه معیشت مردم دغدغه جدی برای ما ایجاد می‌کند، گفت: برخی ناامیدی ها که امروز در بخش‌هایی از جامعه خودنمایی می‌کند می‌تواند در یک دولت قوی تبدیل به امید شود و با همین امکانات و نیروی انسانی جوان و متراکم در کشور و این ذخایر مادی و معنوی کشور، می‌توان درد و رنج مردم را کاهش داد و ناامیدی را تبدیل به امید کرد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور در این عرصه اجابت این دعوت و هم پاسخ به خواسته کسانی بود که نگران وضعیت اقتصادی کشور بودند، خاطرنشان کرد: اگر چه دعوت های زیادی داشته ام اما حضور بنده به صورت مستقل است و این حضور نافی حضور هیچ کسی نیست و کسانی که برای حضور در میدان احساس تکلیف کردند، بیایند.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه آنچه ما پیگیری می‌کنیم تحول است و تحول یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: همه نیازمند مشارکت هستند حتی افرادی که به هر دلیلی ناامید هستند باید مشارکت کنند. تاکید می‌کنم با هر سلیقه سیاسی در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

 وی تصریح کرد: خود را رقیب فساد، ناکارآمدی و اشرافی گری می‌دانم. رقیب جناح‌های سیاسی و این گروه و آن گروه نیستم. در این میدان حتما می‌دانم از همکاری بخش‌های مخحتلف در قوه قضاییه در این عرصه هم استفاده خواهم کرد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور ما باید به انسجام گروه‌ها و کسانی که دغدغه کشور ودین را دارند، بینجامد، اظهار کرد: معتقدم بن بستی برای اداره کشور وجود ندارد و باید مدیریتی کارآمد و جهادی باید وجود داشته باشد تا این مسائل شکل بگیرد. این را هم باور دارم بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییر دهنده وضع موجود باشند و باید کسانی بیایند که به تحول باور داشته باشند.

رییسی گفت: امکان تشکیل ستاد انتخاباتی و امکان مالی ندارم و دعوت کنندگان ستادهای مردمی خودجوش تشکیل می‌دهند با این عنوان که هر خانه یک ستاد خواهد بود.

 وی خاطرنشان کرد: با حضور و نقش دادن به مردم امیدوارم مشکلات را حل کنیم. ما دولتی مردمی و با تحول در بخش‌های مختلف اجرایی ایرانی قوی را شاهد خواهیم بود. این تحول و این دولت به عنوان دولت مردمی آنچه را رقم خواهد زد ایرانی قوی خواهد بود.

رییسی در پاسخ به این پرسش که برای سیاست خارجی چه برنامه‌ای دارید، گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی تعامل با کشورهای اسلامی و به ویژه همسایگان خواهد بود. برنامه ما در عرصه دیپلماسی تعامل دوستانه، عزتمندانه و مقتدرانه خواهد بود.

وی ادامه داد: تلاش من این بود شخص دیگری حضور یابد اما احساس کردم همه درخواست‌ها به نحوی برای من مسئولیت جدی ایجاد می کند تا جای عافیت طلبی و راحت طلبی نیست. دستگاه اجرای اهمیت بیشتری نسبت به دستگاه قضایی دارد چون در دستگاه اجرایی بسترهای فسادزا ایجاد می شود بسیاری از ناکارآمدی‌ها موجب ناهنجاری‌ها می شود. حل مسائل در دستگاه اجرایی می تواند از ‌پرونده‌ها در دستگاه قضایی بکاهد.

 داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم از وضع موجود گله مند هستند و باید این وضع را تغییر داد. عزم خود را "از مردم، در مردم و با مردم" می دانم. مساله اداره کشور جناح و حزب نمی‌شناسد.

وی درباره اینکه تکلیف ریاست قوه قضاییه چه می شود، گفت: نمی‌دانم و همچنین در پاسخ به اینکه اگر شکست بخورید چطور، گفت: انجام وظیفه به شکست ختم نمی‌شود.

رییسی  صبح امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در این دوره از انتخابات به صورت مستقل حاضر می‌شود.