۰ نفر

وزیر کشور؛

وزارت کشور و شورای نگهبان برای ثبت‌نام انتخابات قانونی عمل کردند

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۸
کد خبر: 527562
وزارت کشور و شورای نگهبان برای ثبت‌نام انتخابات قانونی عمل کردند

وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: شورای نگهبان بنابر سیاست‌های کلی انتخابات، یک سری شرایط گذاشته است؛ سوابق را از همه می‌گیریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بازدید کرد.

 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بازدید از محل ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت تا روز گذشته 130 نفر ثبت‌نام کردند؛ ابتدا از همه داوطلبان عزیزی که شرایط ابلاغی ستاد انتخابات را در حوزه کرونا و نظم و انضباط و مقررات رعایت کنند، تشکر می‌کنم، امیدوارم این همدلی در رعایت قوانین و دستورالعمل‌های کرونایی تا آخر انتخابات ادامه داشته باشد؛ان‌شاالله از همه نامزدها و ستادهای آنان رعایت شود.

وی افزود: کاملاً فضای امنیتی در انتخابات مساعد است رصد مستمر می‌شود امید است همه مردم به نیروهای امنیتی و انتظامی ما کمک کنند در حوزه پشتیبانی‌ها از شش ماه قبل جلسات برگزار شده است.

وزیر کشور گفت: با توجه به فضایی کرونایی که احتمالاً در تبلیغات نامزدها و تجمعات ممکن است مجبور شویم محدودیت‌های را قائل بشویم. دوستان وزارت بهداشت معتقد به این محدودیت‌ها هستند اولویت اول ما سلامت و جان مردم است امیدوارم رسانه‌ها با ابتکار و خلاقیت و با تاثیرگذاری بیشتر فضای تبلیغات را پوشش بدهند و کامل کنند.

رحمانی‌فضلی گفت: ما از هر نوع پیشنهادی از سوی رسانه‌ها ارائه بشود که بتواند موضوع مشارکت مردم که خواست همه مردم و مقام معظم رهبری را پوشش بدهد، حتماً بررسی و استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم در این دوره همه کارها با رعایت کامل قانون و مشارکت مردم انجام بگیرد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص مصوبه شورای نگهبان اظهار داشت: هیچ ابهامی در هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور نیست. ما، شورای نگهبان و داوطلبان قانونی عمل کردیم. شورای نگهبان بنا بر ابلاغیه سیاست‌های کلی انتخابات شرایطی را لحاظ کرده که متولی اکثر آن‌ها خود شورای نگهبان و متولی سه مورد آن وزارت کشور است. مدارک را دسته‌بندی‌شده در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دهیم؛ باید با تدبیر و هماهنگی این مشکلات را حل کنیم. شورای نگهبان شرایطی برای تفسیر رجل سیاسی در نظر گرفته که ما هم در کنار آن مدارکی مانند تحصیلات، گواهی عدم سوپیشینه و سابقه مدیریتی را  تحویل می گیریم.