۰ نفر

یک نماینده مجلس:

آمار رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها قطعی نیست

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۲۹
کد خبر: 525622
آمار رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها قطعی نیست

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: آمار رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها قطعی نیست و در حال بررسی صلاحیت‌ها هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدصالح جوکار سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با اشاره به اخبار منتشرشده درباره رد صلاحیت گسترده نامزدهای این انتخابات،گفت: آمارهایی که از رد صلاحیت‌ها ارائه شده است قطعی نیست و همچنان روند بررسی صلاحیت‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از لحاظ آماری تفاوت کمّی بین افراد ردصلاحیت‌شده در این دوره از انتخابات با دوره قبلی وجود ندارد، افزود: طبق قانون بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی در اختیار مجلس است و هیات‌های نظارت که مرکب از نمایندگان مجلس هستند تنها بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه تصمیم‌گیری می‌کنند.

نماینده یزد در مجلس با تأکید بر اینکه بررسی صلاحیت افراد در انتخابات شوراها رعایت حقوق عامه مردم است، اضافه کرد: اگر خدای ناکرده فردی تأیید صلاحیت شود که شایسته نباشد، قطعاً در آینده مشکلاتی را ایجاد می‌کند که به حقوق عامه مردم ضربه وارد می‌کند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید بر اینکه روند بررسی صلاحیت انتخابات شوراها به پایان نرسیده است، عنوان کرد: اگر اعتراضی نیز از سوی افراد ردصلاحیت‌شده وجود داشته باشد در هیات مرکزی بر انتخابات آنها را بررسی خواهیم کرد تا حقی از فردی ضایع نشود.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان بررسی صلاحیت‌ها به اتمام نرسیده است درست نیست که نام افرادی ذکر شود که رد صلاحیت شده‌اند چون ممکن است در بررسی مجدد صلاحیت‌ها مورد تأیید قرار گیرند.