۰ نفر

نامه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به رییسی و قالیباف

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۴۰
کد خبر: 603945
نامه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به رییسی و قالیباف

محمدرضا پورابراهیمی طی نامه ای به آیت الله رییسی رییس جمهور و محمدباقر قالیباف رییس مجلس به اثرات تصمیمات بودجه ای بر بازار سرمایه و بورس پرداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس ضمن ابراز نگرانی جدی از مصوبات دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و تصمیمات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، اثرات منفی این مصوبات و تصمیمات را بر بازار سرمایه برشمرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در این نامه تصریح کرده‌است که برخی از مواد لایحه بودجه1401 به شکل مستقیم و غیرمستقیم اثرات منفی بر بازار سرمایه خواهد داشت. و اگر چه در ظاهر، این احکام منابعی را برای دولت ایجاد می‌کند اما هزینه‌های ناشی از تصمیمات منافع ملی را تحت تاثیر جدی قرار خواهد داد.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این نامه با تاکید بر میزان هزینه تاثیرات این تصمیمات بر  شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی مانند سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر نهادهای عمومی و سهام عدالت خواستار توجه به منافع ملی و اثرات تصمیمات بودجه بر زندگی میلیونها سهامدار  شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه شد.

پورابراهیمی در بخش دوم این نامه، تصمیماتی که اخیراً در کمیسیون تلفیق مجلس مشابه با احکام بودجه  و با موافقت دولت اخذ و درحال نهایی شدن است را برشمرده  و گفته مجموعه این تصمیمات نگرانی های جدی را برای اینده اقتصادی کشور و وضعیت بازار سرمایه متصور می سازد.