۰ نفر

در صورت حضور مردم در شعبه‌ ها، رای‌ گیری تا ساعت۲ تمدید می‌ شود

۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۳۹
کد خبر: 537416
در صورت حضور مردم در شعبه‌ ها، رای‌ گیری تا ساعت۲ تمدید می‌ شود

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: اگر در شهرستان یا حوزه‌ای مردم برای رای دادن حضور داشته باشند، رای‌گیری حتما تا ساعت۲ بامداد تمدید می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «جمال عرف» روند مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را خوب ارزیابی کرد و افزود: وقتی صف ها و حضور هموطنان را ملاحظه می کنید می بینید که روند بسیار خوبی بود، اما باید صبر کرد تا تعرفه ها شمارش شود.
وی ادامه داد: پس از شمارش تعرفه ها، صورتجلسه تنظیم شده و سپس با ناظر به توافق می رسیم و  نتایج اعلام می شود.
معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا احتمال تمدید رای گیری تا ساعت ۲ وجود دارد، گفت: اگر در شهرستان یا حوزه ای،  مردم برای رای دادن حضور داشته باشند، حتما انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تمدید می شود.

آمار و ارقام غیررسمی درباره نتایج انتخابات هیچ اعتباری ندارد

رییس ستاد انتخابات کشور همچنین در گفت وگویی تصریح کرد: آمار و ارقامی که در باره نتایج انتخابات از سوی منابع غیررسمی اعلام می‌شود به هیج وجه اعتبار ندارد و بیشتر شبیه تخمین و پیش گویی است و در صورت ایجاد مشکل وزارت کشور با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: نسبت به اعلام چنین آمارهایی به طور قطع باید رسیدگی شود. اگر اعلام این آمار منجر به مشکلات سیاسی و امنیتی شود اعلام کنندگان باید پاسخگو باشند.  

وی عنوان داشت: تنها مرجعی که باید رسما نتایج را اعلام کند وزارت کشور است. این وزارت‌خانه هم اعلام آمار را با هماهنگی هیات‌های نظارت مرکزی در شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی انجام خواهد داد.

رییس ستاد انتخابات کشور افزود: خواهش من از همه عزیزان در رسانه‌ها این است که پیشگویی نکنند و در این مورد باعث ایجاد مشکلات نشوند. به لحاظ قانونی وزارت کشور مجبور است که موارد را پیگیری کند.