۰ نفر

زالی در ستاد انتخابات کشور؛

پروتکل‌ های بهداشتی در شعب اخذ رأی رعایت شده است

۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰
کد خبر: 537381
پروتکل‌ های بهداشتی در شعب اخذ رأی رعایت شده است

فرمانده مقابله با کرونا در تهران گفت: گزارش‌های واصله به ستاد مقابله با کرونای تهران، حکایت از رعایت حداکثری پروتکل‌ها در شعب اخذ رأی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران عصر امروز(جمعه) پس از انداختن رأی خود در صندوق مستقر در وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین عوامل برای کاهش ازدحامات درون شهری در بحث انتخابات، مطرح بودن تعداد شعب و تکثر شعب اخذ رای بود، با همکاری استاندار تهران در سطح تهران تاکنون ۶ هزار و ۸۷۰ صندوق رأی طراحی شده است.

زالی اضافه کرد: با توجه به سنوات مسبوق، این رقم یک و نیم تا دو برابر بیشتر است. در شهر تهران هم همینطور است و چیزی حدود ۳ هزار و ۷۹۰ شعبه در شهر تهران مستقر شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران افزود: خوشبختانه نوع باز توزیع جغرافیایی شعب اخذ رای اینگونه است که حداقل ازدحام فراهم شود زیرا مهمترین عامل برای کاهش درگیری کرونا، بحث ازدحام کمتر و تهویه مناسب است.

زالی تاکید کرد: برای تحقق برنامه های بهداشتی و بررسی این پروتکل ها معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران، از ابتدای صبح امروز تحت عنوان نظار بهداشتی در مناطق تحت پوشش جغرافیایی هر مرکز بهداشتی در تهران مستقر هستند و گزارش های واصله به ستاد مقابله با کرونای تهران تاکنون، حکایت از رعایت حداکثری و بهترین شرایط موجود در این زمینه دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه همکاران ما در هلال احمر هم به صورت رسمی کار نظارت بر پروتکل های بهداشتی را بر عهده دارند. البته مهمترین بن مایه تحقق رعایت شیوه نامه های بهداشتی، همین نوع سلوک ارزنده بهداشتی خود مردم بود که در بسیاری از جاها از وسایل بهداشتی شخصی و غالبا ماسک استفاده کردند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلان شهر تهران خاطرنشان کرد: از نظر زمانبندی هم حضور افراد به گونه ای بود که ازدحام کمتری در شعب شکل گرفته است. امیدوار هستیم با استمرار همین فرآیند در ساعات آتی باقی مانده به خصوص اینکه امکان توسعه ساعات هم وجود دارد، پروتکل ها رعایت شود.

زالی تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا ساعات باقی مانده پروتکل ها رعایت شود و بتوانیم یک انتخابات سالم و کاملا بهداشتی را در کشور شاهد باشیم.

وی ادامه داد: همانطور که استحضار دارید امسال ۴۵۳ شعبه اخذ رای شناور و سیار طراحی کردیم تا در بیمارستان ها باشند، ۴ مورد از این ها در شهر تهران مختص کسانی است که در بیمارستان حضور ندارند اما بیمار کرونایی در منازل دارند و در تماس با فرمانداری تهران، در صورت لزوم می توانند از آن بهره مند شوند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلان شهر تهران، گفت: همچنین برای کسانی که در فرآیند انتخابات درب منازل بیماران کرونایی می روند یا در شعب بیمارستانی سیار مشارکت خواهند داشت به اندازه کافی لباس حفاظتی در نظر گرفته شده است.