۰ نفر

نمایندگان چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان:

روند انتخابات در سراسر کشور به خوبی در حال انجام است

۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵
کد خبر: 537350
روند انتخابات در سراسر کشور به خوبی در حال انجام است

نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان از انتقال گزارش های جزیی از مشکلات در روند برگزاری انتخابات به این شورا خبر دادند و تاکید کردند: روند انتخابات در سراسر کشور به خوبی در حال انجام است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نمایندگان چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری مستقر در شورای نگهبان بعداظهر امروز - جمعه - با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات از نزدیک در جریان آخرین وضعیت نظارت بر انتخابات قرار گرفتند. 

محمدرضا اسماعیلی نماینده محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا شما از صبح مشکلی در حوزه‌های انتخابیه مشاهده‌ و به شورای نگهبان اعلام کردید، اظهار داشت: از صبح امروز که ما در شورای نگهبان مستقر شدیم، روند برگزاری انتخابات بسیار خوب است البته از سراسر کشور گزارش‌هایی دریافت شد که به شورای نگهبان منتقل کردیم و منتظریم که نتایج بررسی‌های خود را به ما ارایه دهند. 

گزارش های جزیی از مشکلات را به هیات نظارت منتقل کردیم

داراب گنجی نماینده عبدالناصر همتی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم در همین زمینه گفت: تا این ساعت، الحمدلله روند برگزاری انتخابات به خوبی پیش رفته است. گزارش‌های بسیار جزئی رسیده است که ما به دوستان در شورای نگهبان منعکس کردیم.

وی ادامه داد: شورای نگهبان با روی خوش از این موضوع استقبال کردند و پیگیر موضوع بودند. امیدواریم که این انتخابات هم مانند دیگر انتخابات‌ با خوبی و آرامش و به شکلی برگزار شود که جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان سرافراز باشد و به جهانیان بگوید که ما انتخابات آزاد در کشور برگزار کردیم. 

نسبت به شبهه افکنی صداوسیما اعتراض داریم

در ادامه، ناصر فخاری نماینده سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز در ستاد نظارت بر انتخابات نشان داده شد که از مدت ها قبل، سازوکارهای لازم برای انتخابات فراهم شده است البته در بخش اجرا همچنان مشکلاتی داریم که اعتراضاتی از سراسر کشور وجود داشت و ظاهراً رفع ایرادات تا ۱۱ صبح طول کشید.

وی بیان کرد: نکته بعدی این است که رسانه ملی اخباری را در شب پایانی منعکس کرد که قاضی زاده هاشمی از ادامه رقابتهای انتخاباتی انصراف داده است و از همه جای کشور نسبت به بودن و نبودن وی در عرصه انتخابات شبهه وجود داشت. ما اعلام کردیم که قاضی زاده هاشمی در صحنه انتخابات است و به تکلیف خود عمل می‌کند. عده‌ای از افراد، فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه منتخب باید با رأی قاطع باشد را به گونه‌ای خاص تلقی کردند و در ستادهای انتخاباتی می‌چرخند و مردم را به رأی دادن به یک کاندیدای خاص ترغیب می‌کنند. 

نماینده قاضی زاده در شورای نگهبان درپاسخ به این سوال که آیا شما از صبح مشکلی در حوزه‌های انتخابیه مشاهده‌ و به این شورای اعلام کردید، گفت: بله. البته این مسایل مربوط به اجراست و شاید متوجه شورای نگهبان نباشد. وزارت کشور باید تمهیدات اجرایی انتخابات را انجام می‌داد که دارای نقص‌هایی بوده است.

مردم بلوغ سیاسی خود را نشان دادند

سید علی قریشی نماینده حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم درباره روند انتخابات و این که آیا تاکنون تخلفی مشاهده کرده‌ اید، گفت: امروز مردم ما یک بار دیگر بلوغ سیاسی خود را به رخ جهانیان کشیدند و از ابتدایی‌ترین ساعات رأی‌گیری در پای صندوقهای رأی حضور داشتند. 

وی افزود: ناهماهنگی هایی از ابتدای شروع فرایند انتخابات در حوزه اجرا گزارش می‌شد و ما منعکس کردیم؛ البته دوستان هم تلاش می‌کنند که این نواقص را برطرف کنند. 

قریشی اظهار داشت: مردمی که از قشر مستضعف هستند و دل به سید ابراهیم رییسی بستند، در صف‌های طولانی ایستادند و متاسفانه عوامل اجرایی نتوانستند به خوبی و به نحو احسنت به آنان خدمت رسانی کنند. با آقای رییسی تماس داشتیم و وی پیام داد که حتما عوامل اجرایی به مردم زودتر توجه و رأی آنان را بگیرند که با توجه به شرایط کرونایی، مردم اذیت نشوند و در صف‌های طولانی نمانند. موارد را منعکس کردیم و امیدواریم که تا پایان کار انتخابات، وحدت و همدلی بین عوامل اجرایی و نظارتی برقرار باشد.

 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یازدهمین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز - جمعه ۲۸ خرداد ماه- از ساعت ۷ صبح آغاز شد و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در صورت تشخیص وزیر کشور رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت.

محسن رضایی میرقائد ، سیدابراهیم رییس‌الساداتی مشهور به رییسی ، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ، و عبدالناصر همتی چهار نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

در این دوره از انتخابات علیرضا زاکانی ، محسن مهرعلیزاده و سعید جلیلی از جمع نامزدهای ریاست‌جمهوری انصراف دادند.