۰ نفر

ظریف در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا؛

مذاکرات مجدد در مورد برجام امکان پذیر نیست / کارشکنی های آمریکا در اجرای برجام غیر قانونی بود

۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲
کد خبر: 537344
مذاکرات مجدد در مورد برجام امکان پذیر نیست / کارشکنی های آمریکا در اجرای برجام غیر قانونی بود

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم رفع تحریم های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا، با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امورخاجه ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در دیدار باجوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن مرور آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین بر رویکرد کشورمان در خصوص لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تجربه تلخ مردم ایران در مورد عهدشکنی آمریکا در زمان ترامپ، ابراز امیدواری کرد، مذاکرات در حال انجام در وین، نتیجه بخش باشد.

ظریف در ادامه به تشریح وضعیت جاری در افغانستان پرداخته و وجود اختلاف در بین دولت و جریان‌های سیاسی را یکی از مشکلات جدی در برخورد با ناامن سازی افغانستان دانست.

جوزف بورل نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات وین، به مرور آخرین وضعیت خاورمیانه، افغانستان و آمریکای لاتین پرداخت.

در ادامه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با خورخه ارئاسا، وزیر خارجه ونزوئلا، به بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه دوطرف پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری کارشکنی‌های غیرقانونی آمریکا در اجرای توافقات برجام به تشریح آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین پرداخت.

خورخه ارئاسا نیز در این ملاقات به تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و ایجاد مشکل در مسیر تأمین واکسن ضد کرونا اشاره کرده و ضمن تقدیر از همراهی کشورمان با دولت و ملت ونزوئلا، کمک رسانی جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت و اعزام نفتکش ایرانی به این کشور را بعنوان جشن مردمی ونزوئلا و روزی فراموش نشدنی دانست.

در ادامه این ملاقات، طرفین در خصوص آخرین وضعیت عراق، افغانستان و کشورهای آمریکای لاتین به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.