۰ نفر

یک چهره سیاسی اصولگرا تشریح کرد؛

تاثیر انصراف کاندیداهای اصولگرا بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۱
کد خبر: 537179
تاثیر انصراف کاندیداهای اصولگرا بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

عباس سلیمی نمین از چهره های سیاسی اصولگرا بر این باور است که انصراف برخی کاندیداها یک تصویر خوبی را از اینکه منافع ملی مد نظر است ارائه می‌کند و برای آسان کردن انتخاب مردم صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین؛ عباس سلیمی نمین چهره سیاسی اصولگرا درباره انصراف برخی کاندیداهای اصولگرا و تاثیر آن بر میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: علاوه بر این کاندیداهایی که انصراف دادند قطعا آقای قاضی زاده هاشمی هم انصراف خواهد داد. به نظر من راهی جز این کار ندارد.

انصراف کاندیداها انتخاب مردم را آسان تر می کند

این چهره سیاسی اصولگرا گفت: طبیعتا این نوع انصرافها یک تصویر خوبی را از اینکه منافع ملی مد نظر است ارائه می‌کند و برای آسان کردن انتخاب مردم صورت می‌گیرد. طبعا در فضای انتخاباتی تاثیر به سزایی دارد، یعنی امیدواری و نگاه مثبت را نسبت به نامزدها افزایش می دهد. طبعا کار بسیار پسندیده ای است و امیدوارم که همه آنها این راه را مد نظر قرار دهند.

او در این باره که این انتقاد به برخی کاندیداها وارد می شد که کاندیداهای پوششی هستند اما آنها می گفتند پوششی نیستیم و تا آخر می مانیم، به نظر شما این مساله روی نظر مردم تاثیر نمی گذارد ، بیان کرد: در واقع این کاندیداها در آستانه انتخابات به این نتیجه رسیدند که وزنشان بسیار کم است و باعث لطمه خوردن به اعتبارشان می شود. از این رو وقتی با چنین وضعیتی در انتخابات رو به رو هستند ترجیح می دهند که اعتبار خودشان را حفظ کنند.

سلیمی نمین تصریح کرد: در عین حال معلوم نبود که چه وضعیتی ممکن است برای آنها رقم بخورد. آنها آمدند و خودشان را عرضه کردند و با توجه به اینکه یک نامزد قوی تری وجود دارد نتوانستند خودشان را به جامعه بقبولانند.آنها خودشان را در معرض آزمون قرار دادند و بر اساس این آزمون خودشان را ارزیابی کردند و حفظ اعتبار و حیثیتشان را در گرو کنار رفتن گذاشتند.این هیچ اشکالی ندارد و برعکس قابل ارزش گذاری است که با کنار رفتن، کار مردم را در انتخاب سهل می کنند.

مشارکت حدود ۶۰ درصد است/رقابت بین همتی، رضایی و رییسی است

او درباره پیش بینی اش از میزان مشارکت گفت: فکر می کنم به ۶۰ درصد نزدیک شود و سه نفر یعنی همتی، رضایی و رییسی باهم رقابت کنند.