۰ نفر

بیانیه سیدحسن خمینی در آستانه انتخابات منتشر شد

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 536824
بیانیه سیدحسن خمینی در آستانه انتخابات منتشر شد

سیدحسن خمینی گفت: تنگ نظری ها و رفتارهای ناصحیح، همگان را به حق نگران میراث تاریخی مان کرده است.حفاظت از تلفیق مبارک «جمهوریت» با «دین داری» وظیفه همیشگی ماست.

به گزارش اقتصادآنلاین، در آستانه سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری  و ششمین دوره  شوراهای اسلامی شهر  و روستا در 28 خرداد 1400، سیدحسن خمینی با  صدور بیانیه ای  ضمن انتقاد از «بی توجهی عمیق به جمهوریت» به عنوان علّت اصلی نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی، تأکید کرد: یکی از راه های حفظ جمهوریت نظام، دادن «رأی صحیح» است.

متن بیانیه حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در پی می آید:

بسمه تعالی

إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ

میراث بزرگ  انقلاب اسلامی  و امام عظیم الشأن ما و شهدای این سرزمین، «جمهوری اسلامی» است و حفاظت از تلفیق مبارک «جمهوریت» با «دین داری» وظیفه همیشگی ماست.

و امروز اگرچه تنگ نظری ها و رفتارهای ناصحیح، همگان را به حق نگران میراث تاریخی مان کرده است و اگر چه همین بی توجهی عمیق به جمهوریت علت اصلی نابسامانی های  اقتصادی و اجتماعی  است ولی باز هم می توان نه با رفتاری سلبی، بلکه با تصمیمی ایجابی به حفاظت از آینده و ساختن امروز و رفع  مشکلات  معیشتی روزمره همت گمارد.

اینجانب ضمن احترام به نظر همه ایرانیان بر این باورم که یکی از راه های حفظ جمهوریت نظام، دادن «رأی صحیح» است. امید است همه در حفظ ثمره خون های پاک شهیدان موفق باشیم.

سید حسن خمینی

26 خرداد 1400