۰ نفر

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین؛

در مذاکرات وین به توافق نزدیک تر شده ایم / انتخابات ریاست جمهوری ایران تأثیری بر روند مذاکرات ندارد

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۲۹
کد خبر: 536707
 در مذاکرات وین به توافق نزدیک تر شده ایم / انتخابات ریاست جمهوری ایران تأثیری بر روند مذاکرات ندارد

انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات برجام از نزدیک شدن به یک توافق خبر داد.

به گزارش العربیه، انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات برجام اعلام کرد دستیابی به یک توافق نزدیک‌تر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  انریکه مورا خطاب به خبرنگاران گفت: ما از آنچه که قرار داشتیم، به یک توافق نزدیک تر شدیم؛ اما نمی گویم، این دور آخر مذاکرات است.

او در ادامه افزود: فکر نمی کنم انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز جمعه برگزار می شود، تأثیری بر روند مذاکرات داشته باشد.

او همچنین در خصوص جلوگیری از تظاهرات در برابر هتلی که مذاکرات هسته‌ای در آنجا بر قرار است، گفت: من از پلیس درخواست نکردم که تظاهرکنندگان را از مکان مذاکرات به جایی دیگر انتقال دهند. ما البته از برخی از هیئت‌های مذاکره کننده حاضر، شکایت‌هایی را در خصوص تظاهرکنندگان دریافت کردیم و آن را دوبار به پلیس انتقال دادیم.

انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات برجام البته گفت که در کار پلیس دخالت نمی‌کند و تصمیم اینکه کجا معترضان بایستند، با او نیست.

انریکه مورا گفت که بر اساس اعلام بیانیه پلیس، شعار‌هایی که خارج از هتل سر داده می‌شود، فشاری روحی را بر مذاکره کنندگان وارد می‌آورد.

گفتنی است است ساعاتی پیش نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برخی از مسائل حل نشده همچنان در مذاکرات وین در خصوص احیای برجام وجود دارد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: هنوز مسائل باقی مانده‌ای در مذاکرات با ایران وجود دارد؛ هر چند این مذاکرات سودمند بوده است. بر اساس اعلام وزارت خارجه امریکا، فرستاده ویژه این کشور در امور ایران نیز این هفته در ششمین دور مذاکرات وین مشارکت خواهد داشت.