۰ نفر

زاکانی: می توان خودروسازی را نجات داد

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۰:۵۰
کد خبر: 536666
زاکانی: می توان خودروسازی را نجات داد

زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به تحول مدیریتی در عرصه خودروسازی نیاز است گفت که باید انحصار در خودروسازی شکسته شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در گفت و گوی بخش خبری ۲۰:۳۰ درباره راهکارش جهت رفع مشکل صنعت خودروسازی گفت: لازم است ورود واکسن کووبرکت به چرخه واکسیناسیون کشور به عنوان افتخار بزرگ ملی را تبریک بگویم.

وی ادامه داد: ما دو صورت ماجرا مقابلمان داریم یکی پیشرفت های چشمگیری کشور در عرصه موشکی نانو تکنولوژی و موارد دیگر و موضوع دیگر عقب افتادگی مفرط در عرصه هایی مثل خودرو داریم که بسیار آزار دهنده است. اولین کار استفاده از مدیرانی است که « ما می توانیم» را تجربه کرده باشند.همچنین بتوانند با خودباوری به سمت استفاده از جوانان خلاق و پر تلاش و استفاده از علم و دانش بروند.

زاکانی خاطر نشان کرد: در ابتدا به تحول مدیریتی نیاز داریم ، بعد از آن باید دانشگاه ها و پژوهشگاه ها را به صنعت خودرو متصل کرده تا این وضعیت خراب نداشته باشیم.

وی ادامه داد: صنعت خودروسازی ما با کیا کره شروع شد که امروز دنیا را فتح کرده اما ما همچنان در پراید مانده ایم که به عنوان آرزو برای مردم است و باید آن را ۱۳۰ میلیون تومان بخرند.این مایه خجالت زدگی است.

زاکانی افزود :شکستن انحصار خودرو و تولید لوازم آن امکانی را فراهم می‌کند که رقابت صحیحی در این عرضه صورت گیرد و شرایط به سمتی رود که توانمندی های کشور در خصوص خودروسازی به میدان آید. 

وی‌در پایان گفت: ما باید بازخورد گرفته و صحنه رقابت را با شکستن انحصار و ورود فناوری ها به این عرصه در مسیری قرار دهیم که ایران تبدیل به مجموعه تولید کننده صنعت خودرو شده و ناظر به صادرات و رقابت دیگران فکر کنیم که هم بازار داخلی و هم بازار منطقه آفریقا امریکای لاتین را داریم لذا راحت می توان خودرو سازی را از این وضعیت نجات دهیم.