۰ نفر

چگونگی استفاده از دستگاه‌ های مکانیزه اخذ رأی

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۶
کد خبر: 536606
چگونگی استفاده از دستگاه‌ های مکانیزه اخذ رأی

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان کرج جزییات اخذ رأی الکترونیکی در مرکز شهرکرج را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، غفور قاسم پور گفت: مردم عزیز روز جمعه بیست و هشتم خردادماه در بدو ورود به شعبه اخذ رأی حتماً  باید کارت ملی و شناسنامه را همراه داشته باشند.

وی افزود: هنگامی که کارت ملی را به عوامل اجرایی در شعب اخذ رأی تحویل داده شد، دستگاه احراز هویت ( ۲ کد استعلام)  صادر خواهد کرد که روی برگه رأی ریاست جمهوری نوشته می‌شود و مانند ادوار پیشین نام نویسی و داخل صندوق واریز می‌شود.

فرماندار کرج گفت: کد استعلام دوم نیز روی یک کارت وارد شده که افراد کارت را روی دستگاه الکترونیک قرار خواهند داد و سپس شماره (کد نامزد) مورد نظر را وارد می نمایند.

وی افزود: این فرایند به ترتیب کد نامزد و بدون گذاشتن هیچ نقطه یا فاصله بصورت متوالی وارد می شود.

معاون استاندار ادامه داد: وقتی فرایند وارد کردن کدها به اتمام رسید کلید سبز رنگ که نوشته اتمام رأی گیری است را فشار می دهید و روی صفحه نمایش اسامی و کد نامزدهای انتخاب شده توسط شما نشان داده می‌شود که اگر صحیح بود بار دیگر کلید سبز را به منزله تأیید وارد می نمایید و رای شما چاپ شده  و داخل صندوق واریز می شود.

قاسم پور گفت:  اگر احیانا کد وارد شده اشتباه باشد و نام نامزد دیگری رو صفحه نشان داده شد، کلید تصحیح را وارد و از اول کد نامزد ثبت می شود و در نهایت با ورود کلید سبز ثبت نام خود را قطعی خواهید کرد.

فرماندار کرج گفت: بمنظور جلوگیری از تجمع در شعب اخذ رأی مردم عزیز کد نامزد مورد نظر خود را از قبل به همراه داشته باشند تا از ازدحام جمعیت در شعبه جلوگیری بعمل آید.

وی خاطرنشان کرد: صندوق اخذ الکترونیک فقط برای مرکز شهر کرج پیش بینی شده است و شهرهای اقماری نظیر محمدشهر، کمالشهر، ماهدشت و.. فرایند اخذ رأی به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود.