۰ نفر

رضایی: چرا باید تهران استان‌ های کشور را استثمار کند؟

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۸
کد خبر: 536469
رضایی: چرا باید تهران استان‌ های کشور را استثمار کند؟

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ۴۰درصد سپرده مردم در بانک‌ها به تهران می‌آید، تبدیل به ارز و از کشور خارج می‌شود، گفت: چرا باید تهران استان‌های کشور را استثمار کند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن رضایی میرقائد در گفت‌وگوی تلویزیونی در شبکه استانی کرمان با بیان اینکه هنر امام خمینی(ره) این بود که همه ایرانیان را دور هم جمع کرد و ملت ایران دوباره روی پای خود ایستاد اظهار داشت: امروز نیز دوباره می‌خواهیم ملت ایران قیام کند و روی پای خود بایستد.

وی با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی ایران همه اقوام و استان‌ها را دور هم جمع کرد و نه شرق و نه غرب نتوانستند مقابل ایران بایستند و بار دیگر در جنگ تحمیلی ایران را متحد کرده دشمنان را به زباله‌دان تاریخ فرستاد، افزود: امروز نیز برای بار دیگر ملت ایران باید قیام فرهنگی و اقتصادی کند و برای زندگی بهتر به صحنه بیاید.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به تشکیل دولت وحدت ملی گفت: همه ملت ایران، ایرانی هستند و ما در این کشور شهروند درجه یک، دو و سه نداریم.

وی با ابراز اینکه "انتخابات در ایران مهندسی‌شده نیست و با رأی شما مردم ایران پای صندوق‌های رأی رقم می‌خورد تأکید کرد: همه با هم باید حرکت کنیم تا ایران و زندگی، ثروت و قدرت این کشور برای همه باشد و دوباره همه استان‌ها و اقوام ایرانی باید به صحنه بیایند.

رضایی با اعلام اینکه "ما در کشور مناطق اقتصادی درست می‌کنیم" تصریح کرد: چرا باید 40 درصد سپرده مردم در بانک‌های استان‌ها به تهران بیاید، تبدیل به ارز و از کشور خارج شود؟ چرا باید تهران همه استان‌ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را؟

وی با بیان اینکه "دولت ما دولت اقدام و تحول است و برای هر استان نسخه همان استان نوشته شده می‌شود" گفت: در دولت ما هر استانی نسخه خودش را دارد و نوشتن نسخه واحد برای همه استان‌ها نشانه نادیده گرفتن استعدادها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های هر استانی است البته بعضی مسائل عمومی است مانند یارانه 450 هزار تومانی.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اظهار اینکه "این کافی نیست و ما اختیارات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را به هر استانی می‌دهیم و قطب‌ها و مناطق اقتصادی در کشور ایجاد می‌کنیم" خاطرنشان کرد: استان‌های ما توانایی‌های زیادی دارند و بسیاری از کشورهای اروپایی کوچک‌تر و کمتر از استان‌های ما هستند.

وی با بیان اینکه "در دولت اقدام و تحول همه ملت ایران را به صحنه می‌آوریم و تمام ایران تبدیل به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی می‌شود" گفت: در این دولت شور و نشاط در کشور بوجود می‌آوریم، آزادی‌های اجتماعی در چارچوب قانون ایجاد می‌کنیم، به جوانان اجازه فعالیت می‌دهیم، به آنها آموزش می‌دهیم و مهارت می‌آموزیم و با کمک همه ملت ایران، کشور را به قله‌های موفقیت می‌رسانیم و دوباره کارهای بزرگی چون آزادسازی خرمشهر انجام می‌دهیم.

رضایی با ابراز اینکه "دولت ما بار دیگر می‌خواهد وحدت ملی ایجاد کند و چپ و راست کردن، پارتی‌بازی و بی‌عدالتی باید کنار رود" افزود: آیا بیرون کردن فقر و گرانی و بیکاری و تبعیض ارزشش کمتر از بیرون کردن سربازان بعثی از خاک کشور است.

وی با اظهار اینکه "برای رسیدن به این ایده بزرگ چند خط‌مشی داریم" عنوان کرد: استانداران هر استان را از مردم همان استان انتخاب می‌کنیم و مجمعی از نخبگان همان استان، استاندارانی را به ما پیشنهاد می‌دهند و ما از فرزندان آن سرزمین استانداری را انتصاب می‌کنیم و به استانداران اختیارات می‌دهیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تصریح به اینکه "استانداران را به حال خود رها نمی‌کنیم و با کارهای پژوهشی و با همه توان پشت‌سر استانداران و مناطق خود هستیم و آنها را حمایت و هدایت می‌کنیم" اضافه کرد: در دولت ما توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه چون معلمان، کارگران و کارمندان در اولویت است.

وی با بیان اینکه "نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را راه می‌اندازیم" ادامه داد: یک خانه 80متری 320 میلیون تومان تمام می‌شود که 10 درصد آن آورده خود مردم است و مابقی آن را بانک‌ها وام می‌دهند و همان خانه ضمانت پرداخت اقساط آن است.

رضایی با اشاره به اینکه این مدل خانه‌دار شدن در غرب اجرا می‌شود گفت: چرا برخی افکار غربی را به کشور می‌آورند اما تجارب مفید غرب را به ایران نمی‌آورند و اگر نهضت مسکن‌سازی را راه بیندازیم 300 صنعت پشت‌سر آن راه می‌افتد که از جمله آنها می‌توان به صنایع درب‌وپنجره‌سازی، سیمان، کاشی و سرامیک اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اسفا از گروه‌های سیاسی که همیشه سرگرم دعواهای سیاسی با خودشان هستند درحالی که باید به فکر مردم ایران باشند افزود: اجازه نمی‌دهیم نان قرضی، زباله‌گردی و کوله‌بری بر قامت ملت ایران بنشیند و حفظ کرامت ملت ایران مهمترین اقدام دولت من است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با ابراز اینکه "حفظ آبرو و حیثیت و نشاط و شادی مهمترین آرزوی دولت من است" ادامه داد: ازدواج جوانان و حقوق خانه‌داری برای دولت من مهم است.

وی با تأکید به اینکه "زنانی که در خانه کار می‌کنند و زحمت خانه و خانه‌داری و تربیت فرزند را به‌عهده دارند برای ما ارزشمند هستند" گفت: این بانوان شش ماه آموزش می‌بینند و پس از آن با اولویت مادرانی که دو فرزند دارند به آنها حقوق پرداخت می‌شود.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به رونق کسب و کارهای خانگی و رونق اقتصادی از پایین به بالا اشاره کرد و گفت: مسئله من و دولت من حفظ کرامت خانواده‌های ایرانی است.