۰ نفر

مهرعلیزاده: دولت من دولت زندگی است

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۵
کد خبر: 536336
مهرعلیزاده: دولت من دولت زندگی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من دولت زندگی است، ادامه دولت اصلاحات که در دنیا داشتن پاسپورت ایرانی و ایرانی بودن افتخار داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن مهرعلیزاده در ویژه برنامه تبلیغاتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که عصر دوشنبه از شبکه سبلان پخش شد، اظهارکرد: دولت من ادامه دولت اصلاحات است و آمده‌ام که امروز همان راه و مسیر دولت خاتمی را برای جوانان دوباره احیا کنم.

وی کنترل تورم، حفظ ارزش ریال در برابر دلار، نشاط اجتماعی، مراودات مطلوب بین مردم با یکدیگر و تنش‌زدایی را از افتخارات دولت اصلاحات دانست.

وی ادامه داد: من اسم دولت خود را دولت زندگی گذاشته‌ام، یعنی دولت زندگی، زندگی با معیشت مناسب برای ایرانی جماعت، زندگی پرافتخار بدون شنیدن زور، زندگی توام با  آزادی و نشاط، زندگی بدون مرگ، بدون نفرت و بدون معیشت خراب، بدون نگرانی از آینده فرزندان، زندگی امیدوار به آینده و بدون تنش با دنیا و همسایه‌ها.

مهرعلیزاده اظهارکرد: مردم ایران مردمی سلحشور در عین حال باغیرت هستند، آنها مردمانی صلح‌جو هستند ولی اگر کسی دشمنی کند برخورد بسیاری سنگینی با دشمنان خواهند داشت چه دشمن متجاوز خارجی باشد چه دشمن کینه‌جو  و تنگ‌نظر داخلی.

به گفته وی، هیچ کس اجازه گرفتن زندگی باعزت را از مردم ایران ندارد، در این کشور باید عقل و دین و رای مردم حاکم باشد، باید جمهوری اسلامی حاکم باشد، جمهوریت یعنی رای و نظر مردم؛ اگر خواست و اراده مردم حاکم نباشد نه از ایرانیت و نه اسلامیت خبری نخواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: به عنوان معاون دولت اصلاحات و همچنین استاندار دولت اصلاحات با سابقه ۴۲ ساله آمده‌ام و در دولت من کسی زور نخواهد شنید و تمامیت‌خواهی وجود نخواهد داشت.

او گفت: دولت باید شفاف و در اختیار مردم باشد، فساد ریشه‌کن شود، باید در کشور قانون حاکم شود، مردم حاکم باشند، تعصبات ذهنی افراد نباید بر زندگی مردم سایه شوم داشته باشد، مردم زندگی آبرومند و برازنده می‌خواهند زیرا اسم دولت من دولت زندگی است.

مهرعلیزاده افزود: اکنون شرایط کشور شرایط خیلی مناسبی نیست، ضمن احترام به همه دولت‌ها و زحمت‌های دلسوزانه گذشته امروز شاهدیم در بخش عظیمی از جامعه فقر ، تنگدستی ، بیکاری ، فاصله بسیار شدید بین درآمد و هزینه‌های خانوارها، شکاف اجتماعی مردم با یکدیگر و مردم با دولت بیشتر شده و کشمکش‌های بی‌حاصل نیز زیادتر شده است

او افزود: داشتن ایرانی باغیرت، با همت، باسابقه و تمدن بسیار ارزشمند ایرانی و اسلامی، داشتن جوانان برومند ، عاقل و آگاه و داشتن منابع انسانی بسیار ارزشمند، فارغ‌التحصیلان باسواد ، نسبت بالای جمعیت جوان در کشور و این همه امکانات و منابع خدادادی موقعیت است، ما همه چیز داریم آن چیزی که نداریم برنامه عملیاتی قابل عمل برای اداره کشور در دوران‌های مختلف در دولت‌های مختلف بوده است.

وی گفت: امروز باید تصمیم جدی بگیریم و دولتی را انتخاب کنیم که دور از همه این ناکارآیی‌ها و ناکارآمدی‌های یک دولت کاربلد و با غیرت کاری و با برنامه باشد، هم کار را می‌داند، هم برنامه‌ریزی دارد، ریز کار را می‌داند و دنبال خویشاوندسالاری و گروه‌سالاری و حزب‌سالاری نیست، بلکه از افرادی که در مسیر فکری دولت قرار بگیرند و از جوانان بیشتر و از بانوان خیلی بیشتر از امروز استفاده کند.

مهرعلیزاده افزود: مقطع فعلی کشور مقطع حساس تغییر در تاریخ است و اگر تغییر یابد ایران به جایگاهی که برازنده ایرانی است خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تجربه مدیریت اقتصادی و اجرایی طولانی در کشور داشته و دارای برنامه برای اداره امور جامعه است، افزود: برنامه من برای کشور مبتنی بر اقتصاد اجتماعی است، این برنامه در عین رشد و توسعه اقتصادی اجازه نمی‌دهد که اقشار فقیر زیر چرخ اقتصادی له شوند.

او همچنین با اشاره به اینکه پرداخت پنج برابری یارانه‌ها را در برنامه داشته و منابع آن را نیز مشخص کرده است، اظهارکرد: با جلوگیری از کسری بودجه و  رونق تولید ایجاد اشتغال مناسب برای جوانان خواهد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وجود اقوام و سنن مختلف در کشور را یک فرصت دانست و بیان کرد: نگاه امنیتی به اقوام نباید وجود داشته باشد، قومیت‌های متفاوت در کشور غنیمت است، در ایران با  مردمی شیعه و سنی، آشوری و مسیحی ، عرب و ترک ،فارس، کرد، سیستانی ، بلوچ، لر، گیلک و مازنی یک نقاشی بسیار زیبایی از در کنار هم بودن و اتحاد و اتفاق خلق شده و باید پاس داشته شود.

مهرعلیزاده همچنین با برشمردن افتخارات منطقه آذربایجان و مناطق ترک‌نشین در طول تاریخ برای ایران بیان کرد: آبادانی ایران و اتحاد یکپارچگی آن مدیون صفویه و آذربایجان است، مشروطه را ترک‌ها به ایران هدیه دادند، آذربایجان سر ایران و افتخار کشور است، این بار در این انتخابات با همت و بزرگی شما کاری خواهیم کرد که غیرت،مسئولیت‌پذیری، شجاعت، شهامت، کاردانی و  وطن‌پرستی را دوباره در ایران عزیز حاکم شود.

وی با بر شمردن پتانسیل‌های منطقه آذربایجان گفت: اینکه حدود ۴۰۰ هزار نفر کارگر و رفتگر ترک در تهران مشغول کارهستند به خاطر بی‌توجهی به مناطق آنهاست، آنها به دلیل بی‌توجهی به اقتصاد و روستایشان مجبور به مهاجرت به تهران و دیگر مناطق کشور شده‌اند، باید کاری شود که آنها در زادگاه خود با راحتی و با درآمد مکفی به زندگی و تامین معاش مشغول شوند.

مهر علیزاده برای توسعه آذربایجان و دیگر مناطق ترک زبان ایران بر جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی، ایجاد صنایع پایین دستی مس و صنایع اشتغال‌زا تاکید کرد و افزود: تخصیص بودجه به احیای دریاچه ارومیه ، جلوگیری از غارت سرمایه‌های ملی، بازگردان صنایع مادر، توسعه مناطق آزاد ، اتصال مناطق ترک‌نشین به راه‌آهن سراسری، تقویت کریدور شرق به غرب کشور و خط ترانزیت کالا و خدمات، تقویت گمرکات، تقویت بازارچه‌های مرزی مشترک ایران با ترکیه و جمهوری آذربایجان ، حمایت از صنایع بومی بویژه صنعت فرش و احیای آن، حمایت از حقوق اقوام، حق تحصیل و تدریس به زبان مادری، حضور نخبگان استان‌های ترک‌نشین در بدنه دولت و ایجاد و توسعه فرهنگستان زبان ترکی را برای اجرا برنامه‌ریزی کرده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.